در جشن بزرگ علامه ای ها چه گذشت؟

سومین همایش سراسری معلمان، مدیران و کارکنان مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۳ دی برگزار شد.

همایش از ساعت ۱۵ با حضور حاج حسن توفیق حق، عضو هیئت موسس، یاسر توفیق حق مدیر عامل موسسه، معاونان ستادی، کادر اجرایی و دبیران ۱۱ مدرسه علامه طباطبایی با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود ملی ایران آغاز شد.

ایجاد شوق یادگیری در دانش آموزان از اولویت های مجتمع

پس از پخش نماهنگ تجلیل از مدافعان حرم، یاسر توفیق حق مدیر عامل موسسه در مورد اهداف و اقدامات مجتمع علامه طباطبایی صحبت کرد. او گفت: «در مجتمع علامه طباطبایی چند موضوع برای ما اهمیت فراوان دارد. اولین موضوع توجه به اخلاقیات و معنویت و خداباوری و دین باوری است. دومین موضوع ایجاد شوق یادگیری در دانش آموزان است. به عقیده من این اصلی ترین وظیفه آموزش و پرورش است. دانش آموزان باید ارزش علم را بدانند و برای دستاوردهای بشری ارزش قائل باشند.»

او افزود: «هدف و معنای دیگری که در مجتمع علامه طباطبایی برای خود تعریف کرده ایم این است که یک جریان اثرگذار در جامعه ایجاد کنیم. قطعا بخشی از این هدف تاکنون محقق شده و راه زیادی تا نقطه مطلوب ما باقی است.»

او در انتهای سخنان خود اظهار امیدواری کرد تا با توکل به خدای متعال و به برکت نام علامه طباطبایی و تلاش کارکنان زحمتکش، روز به روز بر اعتبار مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی افزوده شود.

حال خوب در گرو روابط اجتماعی خوب

حسین اقبالی نسب، روان درمان گر و مبدع سبک زندگی هوشمندانه میمهان ویژه و سخنران بعدی این همایش بود. اقبالی نسب در این همایش درباره سبک زندگی، حال خوب و معنویت در سازمان برای حاضران صحبت کرد. او ابتدا از علامه ای ها خواست روی برگه کاغذ محوری کشیده و تاریخ امروز را روی آن مشخص کنند. او درباره اهداف این کار گفت: «همه دقت کنند که تاریخ امروز را در کجای محور مشخص کرده اند. کسانی که ابتدای محور را مشخص کرده اند به زندگی امید بیشتری دارند و خود را در ابتدای آن می پندارند ولی بعضی که اواخر محور را علامت زده اند امید کمتری دارند.»

اقبالی نسب از حاضران خواست کتاب دین و معنویت را مطالعه کنند. «در این کتاب درباره تجربه ای صحبت شده است که مستقیما مربوط به حال خوب است. نویسنده تحقیقات گسترده ای درباره حدود هزارنفری انجام داده است که تجربیات نزدیک به مرگ داشته اند. نتایج این تحقیق نشان می دهد افرادی که تجربیات نزدیک به مرگ داشته اند تغییرات زیادی در جهت رسیدن به حال خوب داشته اند.»

تقدیر از علامه ای های باسابقه

بخش بعدی همایش به تجلیل از علامه ای های باسابقه اختصاص داشت. حسن باقری دبیر مطالعات اجتماعی، علی محمودی دبیر ریاضی و حسابان، احمد فراهانی مشاور هیئت موسس مجتمع، علیرضا امیری از همکاران مالی موسسه و منوچهر گنج قلی دبیر آموزش و پرورش با سابقه بیش از ۵۱ سال سابقه تدریس ادبیات افرادی بودند که در سومین همایش معلمان، مدیران و کارکنان مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند.

عکس یادگاری ۵۰۰ نفره

برنامه بعدی همایش گرفتن عکس یادگاری علامه ای ها بود. بیش از ۵۰۰ نفر از کارکنان مجتمع علامه طباطبایی هم به صورت دسته جمعی و هم در قالب گروه هایی مانند گروه دبیران و معاونان و مدیران عکس یادگاری گرفتند. با فرا رسیدن وقت اذان مغرب، بخش اول همایش به پایان رسید و علامه ای ها پشت سر حاج حسن توفیق حق نماز جماعت خواندند.

کمدین معروف در جشن علامه ای ها

بخش دوم همایش سراسری معلمان،مدیران و کارکنان مجتمع علامه طباطبایی به اجرای نمایش طنز حسن ریوندی، کمدین معروف کشور اختصاص داشت. پایان بخش همایش نیز پخش نماهنگ ایران بود که توسط یکی از دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان تدوین شده بود. گروه غذایی هفت و نیم مسئولیت تهیه شام و پذیرایی را بر عهده داشت. علامه ای ها پس از صرف شام هدایای خود را دریافت کردند و همایش در حدود ساعت ۲۱:۳۰ به پایان رسید.

اخبار پیشنهادی