۲۰۰ دانش آموز علامه ای در رشته فوتسال طلیعه نور رقابت کردند

در یک روز تعطیل، جمعه ۶ دی، نوجوان ورزشکار علامه ای به همراه چندین مسئول و مربی و داوران ملی به سالن ورزشی معلم واقع در منطقه ۱۷ آمدند تا در المپیاد طلیعه نور شرکت کنند و برای خود و مدرسه افتخار کسب کنند. مسابقات از ساعت ۸:۳۰ آغاز شد و همه تیم ها، به جز دو تیم از ساعت ۸ در سالن حاضر بودند. در ۱۳ مسابقه برگزار شده ۴۳ گل از خط دروازه ها گذشت و تیم ها در دو جدول برنده ها و بازنده ها قرار گرفتند. این تعداد گل در جریان بازی به ثمر رسید و با احتساب گل های به ثمر رسیده از روی نقطه پنالتی این تعداد به بالای ۵۰ گل می رسد. ادامه رقابتها روز جمعه هفته آینده برگزار می شود و تیم های راه یافته به فینال مشخص می شوند.

هفتمی ها در اولین تجربه المپیاد طلیعه نور

تیم های آبشناسان الف و آبشناسان ب، گلستان، فرمانیه، میرداماد و پاسداران تیم های پایه هفتم هستند. اولین مسابقه با عدم حضور تیم گلستان، ۳ بر ۰ به سود تیم واحد پاسداران اعلام شد. البته گلستانی ها این فرصت را دارند که در روز دوم مسابقات با برد برابر حریفان خود به فینال راه پیدا کنند. بازی دوم به خاطر حضور تیم واحد میرداماد در مسابقات فینال منطقه ۳ ، به تعویق افتاد.

اولین رقابتی که در پایه هفتم برگزار شد، بین تیم های واحد پاسداران و آبشناسان الف بود و پاسدارانی ها با یک گل بر حریف خود غلبه کردند. یکی از رقابتهای جذاب روز اول، مسابقه بین تیم های پایه هفتم واحد فرمانیه و میرداماد بود. میردامادی ها ابتدا با یک گل پیش افتادند اما ورزشکاران واحد فرمانیه کار را به تساوی کشیدند. این پایان کار نبود و در لحظات انتهایی بازی فرمانیه ای ها با به ثمر رساندن یکی از زیباترین گل های رقابتها، دو بر یک پیروز شدند و به جدول برنده ها رفتند.

تیم واحد فرمانیه پس از برد برابر واحد میرداماد با تیم واحد آبشناسان ب که در دور اول استراحت داشت، رقابت کرد. تیم دوم واحد آبشناسان پس از تساوی در وقت قانونی، در ضربات پنالتی موفق شد ۴ بر ۳ تیم فرمانیه را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند. بدین ترتیب در جدول برنده ها تیم های پاسداران و آبشناسان ب باید با هم رقابت کنند و برنده این بازی به فینال راه پیدا می کند. در جدول بازنده ها نیز تیم های فرمانیه و گلستان به مصاف هم می روند. دو تیم میرداماد و آبشناسان الف هم در سوی دیگر جدول بازنده ها رقابت می کنند. بازنده این دو رقابت از جدول بازی ها حذف می شوند.

رقابت های پرگل در پایه هشتم

تیم های پایه هشتم واحد گلستان و واحد آبشناسان ب برگزار کننده اولین رقابت بین تیم های پایه هشتم بودند. گلستانی ها در این رقابت ابتدا با یک گل عقب افتادند اما در نهایت با نتیجه پر گل ۵ بر ۲ پیروز شدند.

دومین رقابت پایه هشتم بین تیم های گلستان و پاسداران برگزار شد. این مسابقه با نتیجه ۳ بر ۱ به سود گلستانی ها به اتمام رسید.

تیم پایه هشتم واحد میرداماد نیز ۳ بر ۱ از سد تیم واحد آبشناسان الف گذشت. یک بازی از سری مسابقات پایه هشتم در بعد از ظهر برگزار شد. این بازی بین تیم های واحد فرمانیه و میرداماد بود که در مسابقه پایه هفتم رقابت تنگاتنگی داشتند. این بازی برای واحد میرداماد رقابت انتقامی به شمار می آمد و به همین دلیل جذابیت زیادی داشت. اما میردامادی ها نتوانستند باخت پایه هفتم را جبران کنند و با گل دقایق پایانی ۲ بر ۱ مغلوب تیم پایه هشتم واحد فرمانیه شدند. در جدول پایه هشتم تیم های گلستان و فرمانیه به نیمه نهایی رسیده اند و برنده به فینال راه پیدا می کند. در جدول بازنده ها نیز تیم های آبشناسان الف و پاسداران ۱ باید رقابت کنند.

دهمی های واحد شریعتی خط و نشان کشیدند

رقابت های فوتسال پایه نهم و دهم بعد از استراحتی کوتاه در بعدازظهر روز جمعه آغاز شد. ۸ تیم در جدول پایه نهم حضور داشتند. اولین دیدار را تیم های پایه نهم واحد گلستان و فرمانیه برگزار کردند و فرمانیه ای ها در ضربات پنالتی گلستان را شکست دادند. در دیدار بعدی فوتسالیست های واحد میرداماد ۴ بر ۱ تیم آبشناسان ب را شکست دادند. رقابت بعدی برای شناخت تیم های جدول برنده ها، واحد آبشناسان الف و دهمی های پاسداران بود. ورزشکاران تیم آبشناسان الف با نتیجه ۳ بر ۱ واحد پاسداران را شکست دادند.

تیم پایه دهم واحد شریعتی و تیم پایه نهم واحد پاسداران دو تیم بعدی بودند که به زمین آمدند. تیم شریعتی تنها تیمی بود که از دروازه بان ذخیره سود می برد و تیم آماده ای را روانه مسابقات کرده بود. آنها توانستند در یک بازی برتر ۳ بر ۰ نهمی های دوره اول پاسداران را شکست دهند.

سپس تیم آبشناسان ب و تیم گلستان در جدول بازنده ها با هم رقابت کردند. آبشناسانی ها با ۲ گل پیروز شدند و تیم پایه نهم واحد گلستان با دو باخت، اولین تیم حذف شده از جدول مسابقات پایه نهم لقب گرفت.

آخرین رقابت برگزار شده در روز اول رشته فوتسال المپیاد طلیعه نور، بین دو تیم هم نام پاسدارانی بود. پاسدارانی های پایه دهم در این رقابت ۵ گل به نهمی های پاسداران زدند. تیم پاسداران دوره اول هم حذف شد و بدین ترتیب، روز اول مسابقات فوتسال المپیاد ورزشی طلیعه نور مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایبپی به پایان رسید. تیم ها برای رقابت در روز دوم که جمعه هفته آینده ۶ بهمن برگزار می شود، خود را آماده می کنند.

اخبار پیشنهادی