روز اول مسابقات والیبال طلیعه نور برگزار شد

مسابقات والیبال المپیاد ورزشی طلیعه نور جمعه ۱۲ بهمن ماه آغاز شد. والیبالیست های نوجوان مسابقات خود را از صبح در دو پایه هفتم و هشتم آغاز کردند. مسابقات پایه نهم و دهم هم بعداز ظهر جمعه برگزار شد. در این مسابقات ۵ تیم از پایه هفتم، ۵ تیم از پایه هشتم و ۷ تیم از پایه نهم و دهم حضور دارند.

پایه هفتم؛ آبشناسان فینالیست شد

مسابقات والیبال پایه هفتم با دیدار تیم های واحد آبشناسان و پاسداران آغاز شد. آبشناسانی ها با داشتن بازیکنانی بلندقامت، بازی بهتری نسبت به تیم واحد پاسداران انجام دادند و در نهایت در دو ست و با نتایج ۱۵ بر۸ و ۱۵ بر۴ پیروز شدند.

بازی بعدی در این پایه بین دو تیم فرمانیه و گلستان برگزار شد. در این بازی نفس گیر و نزدیک فرمانیه ای ها موفق شدند رقیب قدرتمند خود را شکست دهند. تیم واحد فرمانیه با نتایج ۱۶ بر ۱۴ و ۱۵ بر ۱۳ پیروز این دیدار شد.

تیم پایه هفتم واحد میرداماد که در دور اول استراحت داشت در اولین بازی خود با تیم واحد آبشناسان دیدار کرد. در این بازی میردامادی ها نتوانستند در مقابل بازیکنان قدرتمند آبشناسان کاری از پیش ببرند و در نهایت با نتایج ۱۵ بر۵ و ۱۵ بر۴ بازی را واگذار کردند.

در گروه بازنده ها پاسداران و گلستان بازی بعدی را برگزار کردند. در این بازی گلستانی ها شکست بازی اول خود را جبران کردند و موفق شدند با نتایج ۱۵ بر۱۰ و ۱۵ بر ۱۲ بر حریف غلبه کنند.

مهمترین بازی روز اول رقابت های والیبال در پایه هفتم بین تیم های فرمانیه و آبشناسان برگزار شد. تیم برنده به بازی فینال می رسید و به همین دلیل حساسیت زیادی بر بازی حکمفرما بود.

در این مسابقه آبشناسانی ها بودند که توانستند بازی بهتری انجام دهند و با نتایج ۱۵ بر۶ و ۱۵ بر ۷ پیروز شد. آبشناسانی ها با این برد به فینال راه یافتند.

بازی تیم واحد فرمانیه و گلستان در هفته آینده تکلیف فینالیست دیگر این مسابقات را مشخص می کند.

پایه هشتم؛ فرمانیه ای های بی رقیب

اولین بازی پایه هشتم را تیم های واحد میرداماد و آبشناسان برگزار کردند. در این بازی آبشناسانی ها با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ و ۱۵ بر ۱۲ پیروز شدند.

بازی بعد بین تیمهای پایه هشتم فرمانیه و پاسداران بود که به دلیل غیبت تیم پاسداران با نتیجه ۲ بر صفر به سود فرمانیه اعلام شد.

در بازی بعدی تیم های پایه هشتم واحدهای آبشناسان و گلستان به مصاف هم رفتند. این بازی جذاب به ست سوم کشیده شد و در  نهایت آبشناسانی ها موفق شدند دو ست اول و سوم را با نتایج ۱۵ بر ۱۱ و ۱۵ بر ۱۳ پیروز شوند. گلستان هم اگرچه در ست دوم ۱۵ بر ۱۲ برنده شد ولی نتوانست در مجموع پیروز این دیدار باشد. تیم پایه هشتم میرداماد و فرمانیه بازی بعدی این مسابقات را برگزار کردند. در این بازی فرمانیه ای ها بهتر کار کردند و با نتایج ۱۵ بر ۱۱ و ۱۵ بر۱۲ برنده شدند تا یک گام به فینال نزدیک شوند.

آخرین بازی پایه هشتم هفته اول را آبشناسان و فرمانیه برگزار کردند.  در این دیدار فرمانیه ای ها موفق شدند با نتایج ۱۵ بر ۳ و ۱۵ بر ۱۲ پیروز شوند و به فینال صعود کنند.در گروه بازنده ها هم گلستانی ها با نتیجه ۱۵ بر۸ و ۱۵ بر۱۲ میرداماد را شکست دادند.

 فینالیست دیگر این پایه هفته آینده با بازی تیمهای آبشناسان و گلستان مشخص می شود.

پایه نهم و دهم؛ حذف شریعتی و گلستان

بازی های پایه نهم و دهم بعداز ظهر جمعه برگزار شد. در این دو پایه ۷ تیم شرکت داشتند.

در نخستین بازی تیم های پایه دهم شریعتی و دهم پاسداران به مصاف هم رفتند. پاسدارانی در این مسابقه کار سختی نداشتند و با نتیجه ۱۵ بر۵ و ۱۵ بر۶ پیروز این دیدار شدند.

در بازی دوم تیم های پایه نهم پاسداران و میرداماد به مصاف هم رفتند. پاسدارانی ها در این بازی بهتر کار کردند و توانستند با نتایج ۱۵ بر۹ و ۱۵ بر ۱۲ پیروز شوند.

تیم پایه نهم فرمانیه که در دور اول با قرعه استراحت روبرو شده بود در اولین بازی خود به مصاف تیم پایه دهم پاسداران رفت. در این بازی نزدیک ست اول را فرمانیه ای ها ۱۵ بر۱۱ پیروز شدند. اما تیم واحد پاسداران با کمک بازیکنان بلندقامتش ست دوم را ۱۵ بر ۱۳ برنده شد و کار به ست سوم کشیده شد. در این ست تیم واحد فرمانیه موفق شد ۱۵ بر ۱۳ پیروز شود.

دیدار بعدی بین تیمهای پایه نهم گلستان و آبشناسان بود که به دلیل غیبت گلستانی ها دو بر صفر به سود آبشناسان اعلام شد تا آنها با روحیه ای بهتر به مصاف تیم پایه نهم پاسداران بروند. بلندقامتان آبشناسانی با نتایج ۱۵ بر۷ و ۱۵ بر۸  در این بازی هم برنده شدند.

 همزمان با این دیدار تیم های پاسداران پایه دهم و میرداماد پایه نهم هم برگزار شد و پاسدارانی ها با نتیجه ۱۵بر ۱۰ و ۱۵ بر ۱۱ میرداماد را شکست دادند.

آبشناسان و فرمانیه دیگر بازی این مرحله را انجام دادند. برنده این بازی به فینال می رسید و دو تیم انگیزه بالایی برای آن داشتند. در این بازی تیم واحد فرمانیه باز هم برتری خود را به رخ رقیبان کشید و توانست با نتیجه ۱۵بر۱۰ و ۱۵ بر۹ حریف را شکست دهد.

بازی آخر هفته اول مسابقات والیبال المپیاد ورزشی طلیعه نور بین تیم های پایه دهم واحد شریعتی و پایه نهم پاسداران برگزار شد و پاسدارانی ها موفق شدند ۱۵بر۷ و ۱۵ بر ۹ پیروز شوند تا تیم واحد شریعتی به همراه گلستان از مسابقات حذف شود.

ادامه این مسابقات جمعه ۲۰بهمن ماه برگزار می شود تا تکلیف بقیه فینالیست ها هم مشخص شود.

اخبار پیشنهادی