دختران علامه ای به موزه دفاع مقدس رفتند

دانش آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران به مناسبت فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، روز شنبه ۷ بهمن از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.

«لیلا غفاری» معاون فرهنگی واحد پاسداران و مسئول برگزاری اردو در این خصوص می گوید: « این اردو برای درس آمادگی دفاعی دانش آموزان پایه نهم الزامی بود. ما تصمیم گرفتیم این اردو را در ایام پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کنیم تا دانش آموزان هر سه پایه در آستانه دهه فجر امکان بازدید از این موزه را داشته باشند.»

غفاری می افزاید: «در ابتدای موزه بافت شهری خرمشهر بازسازی شده بود و کمی جلوتر به مناطق جنگ زده رسیدیم. در این بخش مراحل اشغال و آزادسازی خرمشهر نمایش داده شده بود.»

آسمان نمای دفاع مقدس بخش دیگری است که پاسدارانی ها از آن دیدن کردند. غفاری در این باره می گوید:« آسمان نمای دفاع مقدس به صورت سه بعدی تصاویر واقعی از عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر را نمایش داد. دختران علامه ای در انتها فیلم کوتاهی از نحوه انجام عملیات آزاد سازی خرمشهر تماشا کردند.»

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عـنوان محلی برای ارائه بخش اندکی از حماسه ملت غیور ایران در دوران انقلاب و دفاع مقدس در کنار مجموعه های بزرگ فرهنگی شهر نظیر باغ کتاب تهران، کتاب خانه ملی ، فرهنگستان های جمهوری اسلامی ، باغ هنر، تهران سرای قرآن و مصلای بزرگ تهران به عنوان قطب فرهنگی شهر تهران قرار گرفته است .

اخبار پیشنهادی