علامه ای ها میهمان ویژه روز نجوم سال ۹۷

دانش آموزان دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی در مراسم روز نجوم به عنوان سخنران و برگزار کننده مسابقه علمی حضور داشتند.

در آخرین روز از هفته ی نجوم، ویژه برنامه ای با حضور جامعه نجوم و عموم مردم در گالری غربی و شرقی برج میلاد تهران برگزار شد. در این برنامه که همراه با غرفه های متنوع علمی، سخنرانی ها و رصد شبنه برگزار شد دانش آموزان و معلمان مجتمع علامه طباطبایی نیز شرکت داشتند.

«علی ابراهیمی سراجی» مدرس نجوم در مدارس علامه طباطبایی یکی از سخنرانان روز نجوم بود. او توضیحاتی در مورد نحوه همکاری دانش آموزان علامه ای در کمپین سیارکی ارائه کرد. دو نفر از دانش آموزان شرکت کننده در کمپین جستجوی سیارک ها هم از تجربیات خود گفتند. «ایلیا بخشی» دانش آموز پایه هشتم واحد آبشناسان، کمپین جستجوی سیارک ها را معرفی کرد. «عرفان خادمی» دانش دانش آموز پایه هشتم واحد میرداماد هم با موضوع کشف سیارک ها با نرم افزار توضیحاتی ارائه کرد.

«صدرا حسینی» دانش آموز پایه نهم واحد پاسداران در یکی از بخش های این برنامه یک مسابقه جذاب علمی بین دانش آموزان بازدید کننده اجرا کرد.

روز و هفته ی نجوم همه ساله از طرف اتحادیه بین المللی نجوم در اواسط ماه آوریل تا ماه می، زمانی که وضعیت مشاهده ماه به حالت تربیع اول بهتر باشد برگزار می شود. در سال ۲۰۱۸ میلادی شنبه ۲۱ آوریل مقارن با ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ به عنوان روز نجوم نام گذاری شد. به همین مناسبت از ۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت هفته ی نجوم در ایران با برنامه های متنوع علمی در سراسر ایران برگزار شد.

اخبار پیشنهادی