مشاور واحد آبشناسان: امتحانات نوبت دوم را دست کم نگیرید

«محمد عظیمی»، معاون آموزشی واحد آبشناسان می گوید نمره های امتحانات ترم، سند رسمی برای انتخاب رشته در دبیرستان دوره دوم است و باید جدی گرفته شود.

امتحانات نوبت دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶ از چند روز دیگر آغاز می شود. دانش آموزان واحد آبشناسان با کمک مشاوران آموزشی آخرین گام ها برای موفقیت در امتحانات نوبت دوم را بر می دارند.

«محمد عظیمی»، مشاور پایه هشتم واحد آبشناسان در گفتگو با خبرنگار سایت مجتمع علامه طباطبایی، به برگزاری امتحانات ترم داخلی مجتمع مانند زبان انگلیسی ترمیک، فارسی و هنر از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت اشاره کرد و افزود: « مشاوران واحد آبشناسان بعد از آزمون جامع ۱۹ اردیبهشت در کلاس های مشاوره نحوه مطالعه دانش آموزان و امتحانات کلاسی را از سوالات تستی به تشریحی تغییر دادند تا آمادگی لازم برای امتحانات نوبت دوم فراهم شود.»

عظیمی می گوید سطح بالای تدریس در مدارس علامه طباطبایی برای برخی از دانش آموزان بدل به مشکل می شود: «امتحانات ترم برای دانش آموزان علامه ای که درس ها را در سطح بسیار بالاتر از کتاب فرا می گیرند، آسان است. به همین علت برخی از دانش آموزان که اکثرا جزو بهترین ها هستند، این امتحانات را دست کم می گیرند و مطالعه کافی انجام نمی دهند.» وی می افزاید: «بارها دیدیم که دانش آموزی به خاطر نخواندن یک صفحه از کتاب، نتوانسته نمره کامل را که حقش بوده بگیرد.»

او از برنامه مشاوران برای پیشگیری از این مشکل می گوید: «مشاوران هر سه پایه تحصیلی در این مدت تلاش کردند ذهنیت دست کم گرفتن امتحانات نوبت دوم را از دانش آموزان دور کنند، چرا که نمره های امتحانات ترم، تنها سند رسمی برای انتخاب رشته در دبیرستان دوره دوم است و از این نظر اهمیت فراوانی دارد.»

امتحانات نوبت دوم دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی از روز سه شنبه ۱ خرداد با امتحان قرآن شروع می شود.

اخبار پیشنهادی