آبشناسانی های پایه نهم فارغ التحصیلی را جشن گرفتند

سه شنبه ۲۸ خرداد ماه ۹۷، یک ساعت مانده به شروع جشن، عوامل اجرایی این برنامه در سالن برگزاری مراسم به شدت مشغول فعالیت هستند. یکی سیستم صوتی را امتحان می کند، دیگری جوایز را روی صحنه می گذارد و چند نفری هم سین برنامه را با هم کنترل می کنند. این جشن هر سال در واحد آبشناسان برگزار می شود و امسال هم مقدمات برگزاری آن از چند هفته قبل برنامه ریزی شده است.

روی صحنه دو دانش آموز هنرمند پایه نهم سازهای خود را کوک می کنند. «اشکان بهروزی» و «کیارش چراغلو» قرار است در این جشن سه آهنگ اجرا کنند. بعد از مراسم هم کارنامه دانش آموزان توزیع می شود. دانش آموزان پایه هفتم و هشتم دیروز ۲۸ خرداد کارنامه گرفته اند ولی برای پایه نهمی ها که از سال آینده وارد دبیرستان می شوند، جشن ویژه ای ترتیب داده شده تا دوران جدیدی را آغاز کنند.

 دورانی که به گفته «مصطفی جوادزاده» مدیر واحد آبشناسان، آغاز اوج گیری دانش آموزان است.

جوادزاده: از افراط در دوستی بپرهیزید

«مصطفی جوادزاده» مدیر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان سخنران اصلی این مراسم است. او ابتدا از نسل هایی می گوید که در این سال ها از این مدرسه علامه طباطبایی فارغ التحصیل شده اند: «امروز بیست و سومین نسل از علامه ای ها از پایه نهم فارغ التحصیل می شوند. این اتفاق بسیار خوبی است و خدا را شکر می کنم که دانش آموزان در این سه سال بزرگتر شدند و از کودکی پابه جوانی گذاشته اند.»

مدیر واحد آبشناسان، تحصیل را به پرواز هواپیما تشبیه می کند: «تحصیل همچون پرواز هواپیما از زمین به اوج است. دوران ابتدایی شروع کار موتور این هواپیما است. در دوره اول متوسطه حرکت روی باند آغاز می شود و پایان پایه نهم لحظه ای است که این پرنده به سوی آسمان پرواز می کند. بنابراین این دوران یکی از مهمترین بخش های تحصیل هر فرد است.»

جوادزاده در پایان سه نصیحت پدرانه برای دانش آموزان دارد: «قدر دوستی های امروز خود را بدانید چون می توانند بسیار بارزش و ماندگار باشند ولی در رفاقت افراط نکنید. چون زیاده روی در دوستی باعث توفق رشد شما می شود. از فضای مجازی هم به اندازه نیاز استفاده کنید و در آن غرق نشوید. هر چه بیشتر خود را درگیر فضای مجازی کنید کمتر توانایی رشد و پیشرفت تحصیلی خواهید داشت. نصیحت آخر من به شما این است که قدر پدر و مادرهای خود را بدانید و تا می توانید دربرابر آن ها خضوع کنید. از این خضوع است که به اوج خواهید رسید.»

اجرای موسیقی و تقدیر از معلمان پایه نهم

برنامه های شاد جشن فارغ التحصیلی دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان بعد از سخنرانی «مصطفی جوادزاده» آغاز می شود. ابتدا ویدئو کلیپی از اردوهای برگزار شده برای دانش آموزان پایه نهم  پخش می شود و سپس نوبت به تقدیر از معلمان می رسد.

معلمان آبشناسانی با تشویق شاگردانشان روی صحنه می روند و جوایز خود را از دست «مصطفی جوادزاده» دریافت می کنند. اجرای موسیقی زنده بخش دیگری از این جشن است. «اشکان بهروزی» و «کیارش چراغلو» دو دانش آموز آبشناسانی سه قطعه موسیقی با گیتار برای حضار اجرا می کنند. تشویق بی امانِ این دو دانش آموز نشان می دهد که اجرای آن ها مورد پسند همکلاسی هایشان و خانواده های آن ها واقع شده است. آنطور که بهروزی، یکی از این دو نوازنده می گوید تمرین برای این ۳ اجرا از چند هفته قبل آغاز شده است: «از سه هفته قبل تمرینات خود را شروع کردیم. البته ما دو نفر چند سالی است که با هم ساز می زنیم و هماهنگی مان زیاد سخت نبود.»

مسابقه شناخت آبشناسانی ها

جشن فارغ التحصیلی پایه نهمی های واحد آبشناسان با برگزاری دو مسابقه ادامه پیدا می کند. مسابقه اول شناخت پدران و پسران از یکدیگر است. مجری دو دانش آموز به همراه پدرهایشان را روی سن دعوت می کند و به هر کدام سوالاتی می دهد. سوالات مربوط به علاقه مندی های شخصی پدرها و پسر ها است تا مشخص شود دو نفر تا چه حد با خصوصیات هم آگاه هستند. این مسابقه را هر دو گروه برنده می شوند. پدرها و پسرهای آبشناسانی بعد از گرفتن جایزه صحنه را ترک می کنند تا نوبت به مسابقه دوم برسد. در این بخش عکس های کودکی د انش آموزان به نمایش در می آید و بقیه باید حدس بزنند تصاویری پخش شده مربوط به کودکی کدام یک از همکلاسی هایشان است.

بریدن کیک ۳۰۰ نفری

کم کم نوبت به بریدن کیک فارغ التحصیلی پایه نهم ها می رسد اما قبل از آن از نفرات برتر پایه نهم در زمینه های درسی و انضباطی و ورزشی تقدیر به عمل می آید. آبشناسانی های ممتاز روی صحنه می آیند و جایزه می گیرند. کیک بزرگ آبشناسانی ها که روی سن گذاشته می شود شور و شوق دانش آموزان بیشتر می شود.

«امیرعلی اجاقی»، «پیام سمیع زاده» و «مانی سجادی» سه نفر از دانش آموزان به نمایندگی از همکلاسی هایشان دو کیک ۳۰۰ نفری را برش می دهند تا جشن فارغ التحصیلی واحد آبشناسان با شیرینی و شادی به پایان برسد.

اخبار پیشنهادی