آزمون جامع اول ۳۰ مرداد برگزار می شود

اطلاعیه شماره ۱۳ معاونت آموزش مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی درباره آزمون جامع ۳۰ مرداد منتشر شد.

در این اطلاعیه آمده است اولین آزمون از سری آزمون های جامع و هماهنگ مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی ویژه دانش آموزان دبیرستان های دوره اول روز سه شنبه ۳۰ مرداد همزمان با اتمام پایگاه تابستانی برگزار می شود.

بر اساس جدیدترین اطلاعیه معاونت آموزش، زمان شروع آزمون جامع راس ساعت ۸ بوده و دانش آموزان می بایست از نیم ساعت قبل در مدرسه حاضر باشند. دانش آموزان در این آزمون به سوال های تشریحی ریاضی و علوم پاسخ می دهند. در درس ریاضی سوالات از فصل اعداد صحیح برای پایه هفتم، فصل اعداد صحیح و گویا برای پایه هشتم و فصل مجموعه برای پایه نهم طرح می شود. همچنین برای همه پایه ها فصل زمین شناسی مورد آزمون و ارزیابی قرار می گیرد.

در این اطلاعیه آمده است که تصحیح برگه دانش آموزان به صورت مکانیزه انجام می گیرد. در این سیستم برگه دانش آموزان ابتدا اسکن شده و سپس پاسخ همه دانش آموزان به یک سوال در اختیار دبیر مربوطه که از قبل انتخاب شده قرار می گیرد تا کار تصحیح را انجام دهد. لذا دانش آموزان باید دقت داشته باشند که پاسخ ها را فقط در کادری که مشخص شده با خط خوش، تمیز و خوانا بنویسند، در غیر این صورت نمره آن سوال را دریافت نخواهند کرد. این آزمون یکی از ملاک های کلاس بندی دانش آموزان در سال تحصیلی آینده خواهد بود.

اخبار پیشنهادی