بازسازی بازی محبوب در عرض ۱۵ ساعت

دانش پژوهان رشته بازی سازی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی با ساخت یک بازی جذاب کامپیوتری در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت می کنند.

«رضا بجنوردی» از پایه نهم و «سید پارسا پروین حسینی» و «سامان معتمدی» از پایه هشتم، دانش پژوهانی هستند که یکی از پرطرفدارترین بازی های دنیا را بازسازی کرده اند.

سامان معتمدی در مورد این بازی می گوید: «بازیی که ما انتخاب کردیم جزو بهترین بازی های دو بعدی سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ بود که ما در موتور بازی سازی game maker  آن را ساختیم. این بازی از بخش های شخصیت (اسپرایت)، ویژگی (آبجکت)، فضا (روم) و صداها تشکیل شده است.»

او ادامه داد: « شخصیت های بازی را با توجه به بازی اصلی طراحی کردیم و ساختیم. سپس ویژگی های شخصیت ها مانند ضربه زدن و تیر خوردن و نابود شدن و غیره را طراحی کردیم. روم هم فضایی است که در آن بازی را انجام می دهیم و در آن، تصاویر پس زمینه مختلفی برای برد و باخت و منو در بازی تعریف کردیم. تا جایی که امکان داشت از صدای بازی اصلی در بازی خود استفاده کردیم.»

سید پارسا پروین حسینی دیگر دانش آموز پایه هشتم که در ساخت بازی شرکت داشت به خبرنگار مجتمع علامه طباطبایی گفت: «من بیشتر ویژگی های شخصیت های بازی را ساختم و دستوراتی مانند تیر زدن گیاهان و از حرکت ایستادن و خراب کردن و غیره را تعریف کردم. در این نسخه از بازی چهار نوع شخصیت منفی ساختیم و ۷ نوع شخصیت مثبت طراحی کردیم که هر کدام ویژگی های خودش را داشت.»

این بازی در چهار جلسه و در عرض ۱۵ ساعت برای شرکت در جشنواره نوجوان خوارزمی، محور نرم افزار آماده شد. در صورت صعود این بازی به مراحل بالاتر جشنواره، دانش آموزان بازی را گسترده تر می کنند و مراحل دیگری برای آن می سازند. این بازی برای کامپیوتر و موبایلهای اندروید و آی او اس آماده شده است.

لازم به ذکر است در هنگام مصاحبه با سازندگان بازی، «رضا بجنوردی» در اردوی شیراز بود و به همین علت امکان مصاحبه با او فراهم نشد.

اخبار پیشنهادی