اولین جلسه مسئولان فرهنگی مدارس علامه طباطبایی برگزار شد

نخستين جلسه هماهنگي مسئولان فرهنگي مدارس علامه طباطبايي براي سال تحصيلي ٩٩-٩٨ صبح روز یکشنبه ۳ شهریور در واحد آبشناسان برگزار شد

نخستين جلسه هماهنگي مسئولان فرهنگي مدارس علامه طباطبايي براي سال تحصيلي ٩٩-٩٨ صبح روز یکشنبه ۳ شهریور با حضور «حاج حسن توفيق حق»، عضو هيات موسس مجتمع علامه طباطبايي، «مصطفي جوادزاده»، قائم مقام مجتمع، «هادی ربیعی»، معاون فرهنگی مجتمع و مسئولان فرهنگي مدارس دوازده گانه مجتمع در واحد آبشناسان برگزار شد. در این جلسه در مورد برنامه ها و دغدغه های تربیتی مجتمع بحث و تبادل نظر و بر حرکت به سوی هم افزایی و همدلی تاکید شد.

حاج حسن توفیق حق، عضو هیئت موسس مجتمع علامه طباطبایی در ابتدای جلسه گفت: «تربیت خود ما به عنوان مربیان فرهنگی مدارس، مقدم بر تربیت دانش آموزان است. ما باید در زمینه تعلیم و تربیت خودمان هم کار کنیم. در این صورت اثرات آن را در دانش آموزان مشاهده خواهیم کرد.» وی با اشاره به  حجم زیاد فعالیتهای تربیتی و فرهنگی مدارس افزود: «باید موانع را بشناسیم و با همدلی آنها را رفع کنیم.» حاج حسن توفیق حق  همچنین به استفاده از ظرفیت های بخش آموزش توسط مربیان فرهنگی تاکید کرد: «مربیان فرهنگی باید به بخش آموزش هم به عنوان ابزاری برای تربیت نگاه کنند و از ظرفیت های این بخش استفاده کنند.»

پس از سخنان حاج حسن توفیق حق در جمع مسئولان فرهنگی مدارس علامه طباطبایی، مصطفی جوادزاده با اشاره به سابقه طولانی فعالیت های فرهنگی در مجتمع گفت: «ما جشنواره ها و مسابقات و برنامه های زیادی از جمله مسابقات قرآنی بهشت انس را برگزار می کنیم که بستر مناسبی برای تربیت و فعالیتهای فرهنگی است.»

در این جلسه، هادی ربیعی معاون فرهنگی مجتمع علامه طباطبایی ضمن تاکید بر انسجام و همراهی و همکاری بین همه کارکنان بخش فرهنگی مدارس گفت: «ما باید اول این سوال را از خود بپرسیم که با راهکارهای تربیت در جامعه امروز آشنایی داریم؟ ما نیاز داریم که این راهکارها را بشناسیم و نگاه عالمانه و آگاهانه به مقوله تربیت نوجوانان داشته باشیم.» وی ادامه داد: «مربیان تربیتی باید مغز متفکر مدرسه باشند. آنها باید شرایط امروز دانش آموزان را درک کنند، استعدادشان را بشناسند و بر اساس آن برنامه ریزی کنند.» در این جلسه مربیان فرهنگی و تربیتی مدارس علامه طباطبایی در خصوص دغدغه های تربیتی شان در مدرسه صحبت کردند. در این جلسه تصمیم گرفته شد تا برای هماهنگي بیشتر مسئولان فرهنگي مدارس علامه طباطبايي، جلسات آنان زیر نظر معاون فرهنگی مجتمع به صورت منظم در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ برگزار و فعالیتهای فرهنگی و تربیتی مدارس بررسی می شود.

اخبار پیشنهادی