دهمی های واحد پاسداران در طول نیمسال اول در چه برنامه های آموزشی شرکت کردند؟

دانش آموزان پایه دهم دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران در طول نیمسال اول سال تحصیلی جاری، در فعالیت های آموزشی متعددی شرکت کردند. فعالیت هایی که علاوه بر داشتن رنگ و بوی آنلاین، آموزش را در فضایی جدی تر برای دانش آموزان دنبال می کرد و معتقد بود که مدرسه علی رغم عدم حضور فیزیکی دانش آموزان، کماکان برنامه های آموزشی خود را دنبال می کند؛ فقط نه به شکل حضوری.
«محمد رضازاده» مسئول پایه دهم واحد پاسداران  درباره این برنامه های ترم اول دهمی ها می گوید: «دانش آموزان پایه دهم در طول نیمسال اول تحصیلی در فعالیت های آموزشی متنوعی با رویکردی آموزشی شرکت کردند. شرکت در مشاوره های فردی، طرح دورخیز، آزمون آنلاین هفتگی، کپسول ترم اول، اردوی مطالعاتی جهش، کلاس های آمادگی المپیاد فعالیت هایی است که دانش آموزان در ترم اول در آن ها شرکت داشتند.» 

مشاوره های فردی
مشاوره های فردی طرحی بود که از تابستان برای دهمی های این واحد اجرا شد. رضازاده درباره این مشاوره ها می گوید: « این مشاوره ها در مقاطع مختلفی برای دانش آموزان انجام شد و تاثیر بسیار مثبتی در رشد روند آموزشی دانش آموزان داشت. هدف از این مشاوره ها هم تحلیل جزء به جزء نتایج آزمون، برنامه ریزی برای آزمون های بعدی، بررسی و تحلیل آزمون های میان ترم و روند حضور و غیاب دانش آموزان بود.»

طرح دورخیز
«دورخیز» از دیگر برنامه های دانش آموزان پایه دهم پاسداران بود. به گفته مشاور پایه دهم، هدف از این طرح، تقویت دانش آموزان در درس های ریاضی و فیزیک بود: «دورخیز از طرح های تقویتی بود که از ۲۴ مهر به صورت آنلاین برگزار شد. کلاس های این طرح ویژه درس های ریاضی و فیزیک و برای دانش آموزانی بود که به تشخیص دبیر یا اعلام خودشان، برای حضور در آن ثبت نام کرده بودند.»

آزمون آنلاین هفتگی 
آزمون آنلاین هفتگی؛ دیگر برنامه دهمی های این واحد برای دوره مطالب درسی. به گفته رضازاده موضوع این آزمون های هفتگی یک هفته درس های عمومی و یک هفته درس های اختصاصی بود: «آزمون های آنلاین هفتگی ما از ابتدای مهر، هر چهارشنبه برگزار شد. هدف از برگزاری این آزمون ها، دوره مطالب درسی، تثبیت آن ها و ارزشیابی مرتب دانش آموزان بود. موضوع آزمون های هفتگی، هم درس های عمومی و هم درس های اختصاصی بود که به صورت یک هفته در میان برای دانش آموزان طراحی می شد.»

کلاس های آمادگی المپیاد
برگزاری کلاس های المپیاد از دیگر برنامه های دهمی های پاسداران بود؛ رضازاده می گوید: «این کلاس ها از ابتدای سال و در رشته های شیمی و نجوم برگزار شد. دانش آموزان به انتخاب خودشان در یکی از رشته ها شرکت کردند. بعد از چند جلسه، با نظر دبیر، گروهی از دانش آموزان انتخاب شدند و در نهایت گروه المپیاد را تشکیل دادند. کلاس های این گروه شنبه و دوشنبه بعد از پایان کلاس های آموزشی معمول و پنج شنبه از صبح تا بعدازظهر برای کسب آمادگی شرکت در امتحانات المپیاد برگزار می شود.»

اردوی مطالعاتی آنلاین جهش 
«جهش» نام اردوی مطالعاتی است که دهمی های پاسداران برای کسب آمادگی شرکت در آزمون های آزمایشی در آن شرکت می کنند؛ مسئول پایه دهم پاسداران درباره جهش می گوید: «دانش آموزان ما قبل از هر آزمون آزمایشی، به مدت یک هفته در این طرح شرکت می کنند. در ترم اول ما سه اردوی مطالعاتی جهش برای دانش آموزان داشتیم. روند آموزشی روزانه دانش آموزان در اردوی مطالعاتی جهش، با ارزیابی مباحث روز گذشته شروع و با بازه امتحانی، حل نمونه سوال، فیلم آفلاین و کلاس آنلاین برای رفع اشکال و مشاوره گروهی آنلاین ادامه پیدا می کرد. آخرین اردوی مطالعاتی جهش در ترم اول هم ۲۱ تا ۲۵ دی برگزار شد.»

اخبار پیشنهادی