بررسی جزییات برگزاری اردوها در جلسه شورای کادر اجرایی واحد پاسداران

جلسه شورای کادر اجرایی دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران برگزار شد. در این جلسه «محمد طاهری» مدیر واحد پاسداران، «مجتبی نصیری» معاون، «محمد رضازاده» مشاور پایه دهم، «سیدمحسن سیدعلیخانی» مشاور پایه یازدهم، «محمد جهانشاد» مشاور پایه دوازدهم و «جواد شاهچراغی» مسئول فرهنگی مدرسه حضور داشتند. بحث درباره جزییات برگزاری اردو برای دانش آموزان پایه دهم و پایه یازدهم، مشخص شدن تاریخ اعلام نمرات میان ترم و بررسی وضعیت سخت افزاری کلاس های درس از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

اردوها مشترک باشند یا مجزا؟

«اردوی برون شهری برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم به صورت مجزا برگزار شود یا مشترک؟» جلسه با طرح این سوال از طرف مدیر مدرسه آغاز شد. «سیدمحسن سیدعلیخانی» اعتقاد داشت اردوها باید برای دانش آموزان دهمی و یازدهمی به صورت جداگانه برگزار شوند: «اگر اردوها به صورت جدا برای یک پایه برگزار شود احساس مستقل بودن را بین دانش آموزان افزایش می دهد. در این حالت تمرکز مشاور و نیروهای اجرایی که همراه بچه ها در اردو هستند هم افزایش پیدا می کند و راحت تر می توانند برنامه های خود را پیاده کنند.»

در ادامه «مجتبی نصیری» معاون و مسئول انضباطی مدرسه به بیان محاسن برگزاری اردو به صورت مشترک پرداخت و گفت: «وقتی دانش آموزان دو پایه را با هم اردو ببریم هم از نظر اقتصادی صرف جویی کرده ایم و هم دو مرتبه برنامه های مدرسه را تحت تاثیر اردو قرار نمی دهیم. چون در هر اردو تعدادی از مشاوران و کادر اجرایی مدرسه همراه بچه ها می روند و مباحث آموزشی تحت تاثیر قرار می گیرد.»

جمع بندی این بحث با مشخص شدن دستورکار جلسه بعدی شورای کادر اجرایی انجام شد. «محمد طاهری» مدیر مدرسه گفت: «همه همکاران برای جلسه بعدی نظرات موافق و مخالفشان درباره نحوه برگزاری اردو را مکتوب ارائه دهند تا با مشورت نتیجه نهایی را مشخص کنیم.» تصمیم گیری نهایی درباره نحوه برگزاری اردوها فردا چهارشنبه ۱۳ آذرماه انجام می شود.

ارائه برنامه های آموزشی

بررسی مسائل آموزشی و اجرایی مدرسه بحث دیگر کادر اجرایی واحد پاسداران در این جلسه بود. ابتدا مقرر شد که نمرات میان ترم نیمسال اول برای پایه دهم و یازدهم حداکثر تا ۲۴ آذرماه و برای پایه دوازدهم حداکثر تا ۲۷ آذرماه اعلام شود. در ادامه مدیر مدرسه از مشاوران خواست که طرح هایشان در دو هفته باقی مانده تا شروع امتحانات نیمسال اول را ارائه کنند. بررسی وضعیت سخت افزاری کلاس ها مثل سیستم تصویری، لپ تاپ و میز و نیمکت ها، نظافت سالن های مطالعاتی، سکوت در هنگام مطالعه و توجه ویژه به سلامت دانش آموزان در فصل سرما مباحث دیگری بود که در این جلسه مطرح شد.

اخبار پیشنهادی