کسب مقام های برتر هفتمین دوره مسابقات رباتیک فیراکاپ

اسفند ۹۶ – دانش آموزان مجتمع علامه طباطبایی رتبه های برتر مسابقات بین المللی رباتیک فیراکاپ را به دست آوردند.

تیم های رباتیک مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی دو مقام برتر در این مسابقات کسب کردند. در این مسابقات که از ۱۱ تا ۱۵ اسفند ماه برگزار شد، تیم های مجتمع علامه طباطبایی در لیگ های ماموریت غیرممکن، لیگ ربات های نمایشی و ربات سخنگو شرکت کردند.

در پایان این رقابت ها تیم متشکل از دانش آموزان واحد آبشناسان و گلستان در لیگ ماموریت غیرممکن در بخشPrimary به مقام قهرمانی دست یافت و سهمیه مسابقات جهانی فیراکاپ دانمارک را به دست آورد. اعضای این تیم را «سینا ابوالقاسمی» از واحد گلستان و «امیرحسین سیف الدینی خالقی» و «امید قشلاقیان» از واحد آبشناسان تشکیل دادند.

در همین لیگ و در بخش  Secondaryتیم مجتمع علامه طباطبایی عنوان بهترین تیم فنی را به دست آورد. این تیم از دانش آموزان واحد آبشناسان، گلستان و دوره دوم پاسداران تشکیل شده بود. «عرفان ریاضتی»دانش آموز دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران، «نیما امیر غیاثوند» از واحد گلستان، «کارن نظیف»، «پارسا پیاده» و «علی نیازی» از واحد آبشناسان اعضای این تیم بودند.

لیگ ماموریت غیرممکن در مسابقات فیراکاپ در دو زیربخش مقدماتی (Primery) و پیشرفته (Secondary) برگزار می‌شود. هدف هر دو زیربخش، آن است که شرکت کنندگان در محل مسابقات به طورکامل مراحل ساخت یک ربات را بدون استفاده از قطعات پیش ساخته طی نمایند. تفاوت دو زیربخش مقدماتی و پیشرفته تنها در رده‌ی سنی شرکت کنندگان آن‌ها می‌باشد.

مسابقات جهانی رباتیک فیرا (FIRA) همه ساله در یکی از کشورهای جهان و توسط فدراسیون جهانی رباتیک فیرا برگزار می گردد. دوره بیست و سوم این مسابقات در سال ۲۰۱۸ و در اوایل ماه آگوست در کشور دانمارک برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://link.kvno.ir/hckY2brE3