صید ۶ مدال از کشورهای امارات و تایوان

تیم های نانو مجتمع علامه طباطبایی در جشنواره ابداعات و اختراعات کشورهای امارات و تایوان، یک مدال طلا، ۴ نقره و نشان ویژه کشور کرواسی را به دست آوردند.

در جشنواره ابداعات و اختراعات دوبی، ۴ تیم پژوهشی مجتمع علامه طباطبایی (۳ تیم از واحد آبشناسان و یک تیم از واحد میرداماد)  به صورت حضوری شرکت کردند.

تیم اول واحد آبشناسان، متشکل از دانش آموزان «آروین رحمانی»، «پارسا واحدیان» و «طاها واحدیان» مدال طلای مسابقات را به دست آورد. عنوان مقاله ارائه شده توسط این دانش آموزان، «سنتر نانوذرات نانو ذرات اکسید بیسموت و بررسی خواص ضد اشعه ایکس آن» بود.

«آریاز زند وکیلی»، «دانیال بخشایش» و «پرهام اکبری» از واحد آبشناسان هم موفق شدند مدال رتبه و جایزه ویژه کشور کرواسی مسابقات را کسب کنند. «ساخت و توسعه نانو پوششهای اکسید مس برای  افزایش بازدهی سلول‌های خورشیدی» موضوع مقاله این دانش آموزان بود.

دومین مدال نقره آبشناسانی ها را هم «رایان مسعودی»، «ارشا اقاخانی»،«نعیم همتی» و «ارمیا بنگر» گرفتند. عنوان مقاله دانش آموزان «ساخت نانوپوششهای ضد خوردگی با استفاده از نانو سیلیکای بدست آمده از سبوس برنج» بود.

دانش آموزان واحد میرداماد نیز در این رقابت ها مدال نقره گرفتند. «عباس مرادی نیک»، «محمد حسین ناصری» و «آروین اتحاد» با مقاله «سنتز سبز نانو ذرات نقره برای کاربردهای پزشکی و آنتی باکتریال» در این رقابت ها شرکت کردند.

تیم نانو علامه طباطبایی، در جشنواره ابداعات و اختراعات تایوان هم یک مدال نقره به دست آورد. در این جشنواره که به صورت غیرحضوری برگزار شد، «آرمان میقانی» با مقاله «سنتز سبز نانو لوله های کربنی برای کاربرد در پوشاک» مدال نقره گرفت.

دانش آموزان مدارس مجتمع علامه طباطبایی، از ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۰ مدال و عنوان برتر کشوری و جهانی در رشته های پژوهشی نانو و رباتیک کسب کرده اند.

گالری تصاویر موفقیت علامه ای ها در جشنواره ابداعات و اختراعات دوبی را اینجا ببینید.

لینک کوتاه : Error: API request failed.