پاسدارانی های کوچک در سال تحصیلی چه هنرهایی یاد گرفتند؟

معلم هنر پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران عناوین تدریس شده به دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را به تفکیک هر پایه بیان کرد. «شفق نادری» درباره سرفصل های درس هنر برای دانش آموزان پیش دبستانی گفت: «بچه های پیش دبستانی ابتدا باید با ابزارهای نقاشی آشنا می شدند. پس ابزارهای نقاشی و ساخت کاردستی را به آن ها یاد دادیم. دانش آموزان سپس دست ورزی با خمیر و گل سفال سازی، ساخت اوریگامی های ساده و نقاشی های تلفیقی، آشنایی با انواع خطوط و کاربرد آن در نقاشی، بازی و نقاشی (شامل کارهای خلاقانه با رنگ انگشتی ، نقاشی دیواری و…) آشنایی با اشکال هندسی و استفاده آن ها در نقاشی را آموزش دیدند.»

به گفته معلم هنر واحد پاسداران دانش آموزان پایه اول تا سوم با اصول ابتدایی هنرهای مختلف آشنا شدند: «بچه های کلاس اول  و دوم با رنگ های اصلی و غیر اصلی، تکنیک پاستل، مهارت های دست ورزی و ساخت احجام ساده با سفال، آشنا شدند. آن ها سپس نقاشی های نیمه را تکمیل کردند تا خلاقیت بصری شان پرورش پیدا کند. انجام طراحی های بسیار ساده هم از این پایه ها آغاز شد.»

آشنا شدن با نقاشی حرفه ای

نادری می گوید دانش آموزان دوره دوم دبستان هنر را به صورت حرفه ای تر آموزش دیدند: «کلاس سومی ها کشیدن احجام و شکل های ساده را تمرین کردند. سپس با چاپ آشنا شدند و نقاشی با ابزار را تمرین کردند. چهارمی ها هم ابتدا رنگ ها را شناختند و بعد کار با گواش و اصول رنگ آمیزی با رنگ های مایع را آموختند.»

به گفته معلم هنر پاسدارانی های کوچک کار کلاس پنجمی ها کشیدن پرسپکتیو (سه بعدی) بوده است: «دانش آموزان پایه پنجم هم ابتدا فضاهای داخلی و خارجی را به صورت پرسپکتیوهای ساده تمرین کردند، سپس، کار با کوئیلینگ و خلق آثار با استفاده از ملیله های کاغذی را یاد گرفتند.» شفق نادری اعتقاد دارد مجموع فعالیت هایی که در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ برای پاسدارانی ها انجام شده اصول اولیه نقاشی حرفه ای را به آن ها یاد داده و استعدادشان را شکوفا کرده است.

اخبار پیشنهادی