پاسدارانی ها اجزای گیاهان را شناختند

دانش آموزان پایه چهارم دبستان واحد پاسداران در زنگ علوم برای شناخت بهتر گیاهان به صورت عملی و از نزدیک با اجزای مختلف آن آشنا شدند.

دانش آموزان پایه چهارم پیش دبستان و دبستان مجتمع علامه طباطبایی – واحد پاسداران بخش هایی از درس علوم را به صورت عملی آموزش دیدند. پاسدارانی ها برای شناخت بهتر گیاهان به حیاط مدرسه آمدند و از نزدیک با اجزای مختلف آن آشنا شدند. این فعالیت در قالب کلاس علوم انجام شد.

در این کلاس دانش آموزان ابتدا با عملکرد کلی گیاهان و اجزای آنها آشنا شدند. سپس بخش های مختلف چند گیاه مثل ریشه، ساقه، گلبرگ، پرچم و … را از نزدیک مشاهده کرده و درباره تفاوت ها و شباهت های آنها با معلم خود به پرسش و پاسخ پرداختند. کاشتن صحیح گیاه و درختچه از دیگر بخش های عملی کلاس علوم برای دانش آموزان پایه چهارم دبستان واحد پاسداران بود.

«فرزانه ولدی» معلم پایه چهارم واحد پاسداران درباره برگزاری عملی درس علوم در این باره گفت: «آموزش عملی در بسیاری از درس ها نتایج بهتری از یاددهی به صورت تئوری دارد. این روش در درس های مثل علوم، اجتماعی و دروس تجربی کاربرد دارد و باعث می شود مطالب درسی راحت تر در ذهن دانش آموزان پذیرفته شود.»

ولدی افزود این روش در درس هایی مثل ریاضی هم قابل استفاده است: «در دروس مفهومی تر مثل ریاضی هم می توان به صورت عملی آموزش داد. این کار نیاز به ابزارهای لازم دارد تا یادگیری سریعتر انجام شده و مطالب به حافظه بلند مدت دانش آموزان منتقل شود.»

اخبار پیشنهادی