هم شنیسل و چلوکباب؛ هم قرمه سبزی

* تهیه مطلب: عليرضا موفق / دانشآموز پايه چهارم

دانش‌آموزان پيش‌دبستان و دبستان علامه طباطبايي – واحد پاسداران هر روز ظهر در مدرسه ناهار مي‌خورند. خيلي از پاسداراني‌ها، از قبل غذاي خود را از گروه غذايي «هفت و نيم» سفارش داده‌اند و بعضي ديگر از خانه براي خود ناهار مي‌آورند. پاسداراني‌هايي که غذا سفارش داده‌اند نيازي به آوردن ناهار ندارند و در مدرسه غذايشان را تحويل مي‌گيرند.

گروه غذايي «هفت‌و‌نيم» براي دانش‌آموزان منوي متنوعي در نظر گرفته است و آن‌ها مي‌توانند به صورت ماهانه يا يک‌ساله غذا سفارش دهند. با نگاهي به غذايي که روزانه براي نوآموزان پاسداراني آورده مي‌شود، مي‌توانيم ذائقه و علاقه‌شان به غذاي بيرون را تشخيص دهيم.

اول به سراغ دانش‌آموزان پايه‌هاي پايين‌تر مي‌روم. «آرين نصري» دانش‌آموز پايه دوم است و از «هفت‌و‌نيم» ناهار مي‌گيرد. او درباره غذاي مورد علاقه‌اش مي‌گويد: «فيله سوخاري را بيشتر از بقيه غذاها دوست دارم. فيله خيلي خوشمزه است و به من انرژي مي‌دهد. » «محمد‌سام شعبانيان»، همکلاسي آرين هم با او هم نظر است و به نظرش فيله بهترين غذاي «هفت‌و نيم»‌ است. حرف‌هاي دانش‌آموزان پيش‌دبستان و دبستان علامه طباطبايي – واحد پاسداران نشان مي‌دهد محبوب‌ترين غذاها بين آن‌ها «شنيسل» و «استيک» هستند. «محمد‌هادي ايلخان» دانش‌آموز پايه پنجم درباره علت طرفداري پاسداراني‌ها از اين دو غذا مي‌گويد: «شنيسل و استيک را همه بچه‌ها دوست دارند. اين دو غذا خيلي خوشمزه هستند و خيلي از مامان‌هاي بچه‌ها هم اين غذاها را کمتر درست مي‌کنند.»

دست پخت مادرمان را ترجيح ميدهيم

خيلي از بچه‌هاي مدرسه، غذاهاي خانگي و شبيه به غذاي مادرشان را بيشتر مي‌پسندند، غذاهايي مثل «قرمه سبزي»، «چلوکباب» و «لوبيا پلو». ارژنگ درخشاني از پايه پنجم درباره اين موضوع مي‌گويد: «به نظر من بچه‌هايي هم که غذاي بيرون و فست فود را دوست دارند بازهم عاشق دست پخت مادرشان هستند. من واقعا دليلش را نمي‌دانم، ولي غذاهايي که مادرها درست مي‌کنند خوشمزه‌تر است.» اين موضوعي است که اکثر بچه‌ها درباره آن صحبت مي‌کنند. «سورنا بابايي» دانش‌آموز پايه سوم مي‌گويد هم در بين غذاهاي «هفت‌و‌نيم» و هم در خانه فقط يک غذا را دوست دارد: «من همه‌جا قرمه سبزي را دوست دارم. البته غذاي مادرم را بيشتر از همه دوست دارم ولي قرمه سبزي «هفت‌و‌نيم» هم خوشمزه است.»

اخبار پیشنهادی