نقش خانواده ها در آموزش آنلاین مهم است

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران هر هفته در ۳ تا ۶ جلسه کلاس آنلاین شرکت می کنند. این کلاس ها برای همه پایه ها با نرم افزار Adobe connect برگزار می شود. کلاس های آنلاین دانش آموزان دوره دوم دبستان از اسفند ماه و برای دوره اولی ها از فروردین ماه آغاز شده است.

«سید جلال الدین سیفی» مدیر دبستان واحد پاسداران می گوید برنامه آموزش های مجازی از هفته اول اسفندماه در جلسه شورای آموزش مدرسه تدوین شد: «اولین جلسه شورای آموزشی مدرسه بعد از تعطیلی مدارس، هفته اول اسفندماه برگزار شد. در این جلسه از همکاران خواستیم که طرح های آموزشی شان برای روزهایی که بچه ها در مدرسه نیستند را ارائه دهند. اولین تصمیم، برگزاری کلاس های آفلاین به صورت ارسال فایل های آموزشی بود. آموزگاران همچنین تکالیف متناسب با فعالیت ها را برای بچه ها آماده کرده و به همراه کاربرگ های روزانه برای آن ها ارسال کردند. از دهم اسفند برای هر پایه کانال اطلاع رسانی جداگانه ای راه اندازی شد. علاوه بر فعالیت های آموزشی در دروس ریاضی، فارسی، علوم و اجتماعی فعالیت های فوق برنامه مثل کامپیوتر، خوشنویسی و زبان انگلیسی هم مدنظر آموزگاران قرار گرفت و فایل های مربوط به این دروس را به صورت روزانه در کانال ها بارگذاری کردند.»
 

برگزاری ۶ جلسه کلاس آنلاین در هفته

کلاس های آنلاین دبستان پسرانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران از ۲۰ اسفندماه آغاز شد. سیفی درباره این کلاس ها می گوید: «کلاس های آنلاین ابتدا برای دانش آموزان پایه چهارم تا ششم در درس های ریاضی، فارسی، علوم و قرآن آغاز شد. کلاسهای آنلاین پایه های اول تا سوم بعد از تعطیلات نوروز در ۱۹ فروردین ماه تشکیل شد. دانش آموزان هر هفته در ۳ تا ۶ جلسه کلاس آنلاین شرکت می کنند. در حال حاظر تدریس مطالب کتاب درسی تقریبا به پایان رسیده است. با تصمیم شورای آموزش مدرسه، فعالیت های آموزشی تا پایان خرداد به صورت مرور درس ها و حل تمرین ادامه خواهد داشت. همچنین فعالیت هایی مثل قصه خوانی و کتابخوانی، مهارت های زندگی، فبک، زبان، خوشنویسی و کامپیوتر هم در این مدت انجام می شود.»

از فرهنگ غافل نیستیم

به گفته سیفی، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری بخش دیگری از برنامه های واحد پاسداران در روزهای تعطیلی مدارس است: «برای ایجاد نشاط در فضای مجازی آموزشی، فعالیت هایی در قالب مسابقات هنری، ورزشی، پخت نان و کیک، آشپزی، لباهنگ و همچنین استاپ موشن برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوب دانش آموزان و والدین همراه بود. بسیاری از این برنامه ها با نظر اولیا برگزار شد.»

نقش مهم خانواده ها در روزهای تعطیلی مدارس

آیا کلاس های آنلاین می تواند همه نیازهای آموزشی دانش آموزان را برطرف کند؟ سیفی می گوید: «واقعیت این است که در کلاسهای حضوری علاوه بر آموزش دروس، فعالیت هایی چون ارتباطات عاطفی، اجتماعی، اخلاقی، کارگروهی، همزیستی و … هم به دانش آموزان آموخته می شود. اما در شرایط فعلی نقش خانواده ها پررنگ تر شده است. آن ها باید علاوه بر فراهم کردن شرایط برگزاری کلاس های آنلاین برای فرزندانشان، در بخش آموزش مهارت های زندگی هم به مدرسه کمک کنند.»

اخبار پیشنهادی