شرکت پاسدارانی ها در کلاس های «آن سوی کتاب ها»

کلاس های فرهنگی و پژوهشی دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران با عنوان «آن سوی کتاب ها»، از چهارشنبه۲۳ مهرماه آغاز می شود. این کلاس ها چهارشنبه ها از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵ در ۶ رشته رباتیک، برنامه نویسی پایتون، تفکر برای زندگی، آموزش خط تحریری، داستان نویسی و نقد ادبی و انیمیشن، به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. پاسدارانی های پایه دهم و یازدهم تا دوشنبه ۲۱ مهرماه فرصت دارند برای شرکت در یکی از این رشته ها اعلام آمادگی کنند.

کشف خلاقیت، تقویت اعتماد به نفس

«محمد طاهری» مدیر واحد پاسداران می گوید این کلاس ها با دو هدف برگزار خواهد شد: «شناخت استعدادها و علاقه مندی غیر درسی هر دانش آموز، دو هدف اصلی واحد پاسداران از برگزاری کلاس های «آن سوی کتاب ها» است. وقتی دانش آموزان استعداهای خود را بشناسند، بهتر می توانند برای آینده شان تصمیم بگیرند و به این پرسش فکر کنند که چه رسالتی در قبال جامعه شان دارند.»

 به گفته مدیر واحد پاسداران، برگزاری این کلاس ها مبتنی بر تقویت خلاقیت است: «بخشی از کلاس ها به صورت کارگاهی و در گروه های سه نفره دانش آموزان انجام می شود تا مسئله را حل کرده و آن را به شکل متن و ویدیو به معلمانشان ارائه دهند. با این روش می خواهیم خلاقیت و اعتماد به نفس دانش آموزان را هم تقویت کنیم.»

جزییات کلاس ها

کلاس های «آن سوی کتاب ها» در ۶ رشته برگزار خواهد شد. دانش آموزان در رشته رباتیک، برنامه نویسی، الکترونیک، طراحی مدار و نقشه کشی صنعتی یاد می گیرند. کلاس های داستان نویسی و نقد ادبی هم به آشنایی دانش آموزان با مبانی نقدنویسی، اقتباس های ادبی در سینما و تمرین نوشتن داستان های کوتاه دانش آموزی اختصاص دارد. پاسدارانی ها همچنین در کلاس خط تحریری، تعلیم خوشنویسی با خودکار، در کلاس برنامه نویسی پاتیون، آموزش مفاهیم مکاترونیک، در کلاس انیمیشن سازی ساخت بازی دو بعدی و در کلاس تفکر برای زندگی، روش های اندیشیدن و گفتگو کردن را یاد خواهند گرفت.

اخبار پیشنهادی