شروع دومین دوره جشنواره «مشق نقش فردا» ویژه دبستانی ها

دومین دوره جشنواره ی علمی – آموزشی و تمدنی- فرهنگی «مشق نقش فردا» ، آبان ماه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برای تمامی دانش آموز پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی آغاز می شود.

جشنواره «مشق نقش فردا» با تاکید بر محور های علمی، تمدنی، فرهنگی، هویت ملی و آموزشی و آینده برگزار می شود. هدف از این جشنواره حفظ و تقویت دستاوردهای هویتی و تمدنی برای نسل آینده است.

«سفر به بیکران و فراتر از آن»، «آموزش توپ با پرورش دسته گل ها»، «ساختن یک اثر باستانی»، «سخنرانی یک نوبلی»، «پرده خوانی»، «آزاد»، «در حاشیه» از جمله موضوعات پیشنهادی این جشنواره است. این جشنواره در  شش موضوع معرفی شده است که موضوع ششم آن آزاد و با توجه به پیشنهادات دانش آموزان خواهد بود.

موضوع هفتم این جشنواره برای دانش آموزانی است که تمایل به فعالیت در موضوعات جشنواره را ندارند اما در خود استعداد معرفی این جشنواره را میبینند، در نظر گرفته شده است.

زمانبدی جشنواره«مشق نقش فردا»

این جشنواره ۲۴ آبان ماه همزمان با روز بزرگداشت علامه طباطبایی به دانش آموزان معرفی می شود. دانش آموزان برای  ارائه اولیه آثار یا پیش نویس فعالیت هایشان، دریافت راهنمایی و بهبود آنها تا پایان بهمن ماه مهلت دارند. ارسال آثار در هفته اول اسفند ماه انجام می شود و پس از بررسی نهایی، آثار برگزیده در ۱۵ اسفندماه معرفی می شوند. مراسم اهدای جوایز و رونمایی آثار، به صورت حضوری و مجازی از ۲۰ تا ۲۵ اسفندماه برگزار می شود.

نقاشی، خوشنویسی، پاور پوینت، متن، پوستر، برنامه های متنوع چندرسانه ای، نرم افزار، عکس، تصویرسازی، فیلم، صوت، کاردستی با تکنیک های مختلف، ماکت و … از جمله قالب های ارسال آثار هستند.

اغلب موضوعات این جشنواره با علوم تجربی، زبان و ادبیات و هنر ارتباط دارد. موضوع آزاد آن را می توان به صورت فردی یا گروهی در زمینه های علومِ رایانه، مهارت های زندگی و تفکر، زبان انگلیسی و … با همفکری دانش آموزان و آموزگاران شرکت کرد. برای آثار گروهی امتیاز ویژه ۲۰ %افزایش امتیاز کل در نظر گرفته شده است.

خط اصلی جشنواره «مشق نقش فردا» به صورت داستانی است و برای هر رشته نیز یک داستان معما گونه تنظیم شده است؛ داستانی که دانش‌آموزان باید با خواندن آن برای نسل آینده، کاری انجام دهند، اثری باقی بگذارند یا پدیده‌ای در آینده را به تصویر بکشند.

اهداف جشنواره

این جشنواره با هدف ایجاد فضای نشاط و شادی در دانش آموزان، تقویت روحیه انجام کارگروهی، ایجاد حس مسئولیت پذیری، تشویق دانش آموزان به خوب فکرکردن درباهر آینده و شوق اثربخش، ترغیب دانش آموزان در به کارگیری دانش و مهارت های خود برای خلق یک اثر علمی-هنری- ادبی با روشی علمی، تقویت قوه ی تخیل و تفکر، آشنایی با روش های علمی _ پژوهشی و کشف استعدادها، مهارت ها در مجتمع علامه طباطبایی برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی