سیزدهمین شماره از ماهنامه هفت و نیم منتشر شد

شماره سیزدهم ماهنامه«هفت و نیم» منتشر شد. در این شماره مطالب متنوعی به چشم می خورد. در صفحه نخست این ماهنامه پیام «یاسر توفیق حق» مدیر عامل مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی منتشر شده است. توفیق حق در این پیام به مناسبت شروع سال تحصیلی مهمترین برنامه های مدارس علامه طباطبایی در سال تحصیلی جدید را تشریح کرده است.
در بخشی از این پیام آمده است: ««معلم» به عنوان رکن اساسی تعلیم و تربیت مورد توجه مجتمع است. در همین راستا بازنگری‌هایی در سیاست‌های جذب دبیران، آموزش ایشان و سپس تعیین ملاک‌های ارزیابی،  انجام پذیرفته و قدم‌های اولیه اجرایی آن از تابستان امسال آغاز شده است. گروه‌های آموزشی، فعال شده و تجربیات دبیران در این گروه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود. همزمان در محتواهای آموزشی نیز، که ابزار دست معلمان است، اصلاحات و تغییرات لازم انجام پذیرفته و همچنان نیز ادامه دارد.» توفیق حق در ادامه به ویژگی های یک معلم خوب اشاره کرده و خطاب به دانش آموزان علامه ای گفته است: «برای تقویت شوق یادگیری تان به شما متعهدیم.»

در این شماره از «هفت و نیم» از اولیا دانش آموزان پرسیده ایم چه انتظاراتی از مدرسه فرزندشان در سال تحصیلی دارند و دوست دارند امسال چه برنامه هایی در مدارس  مورد توجه قرار گیرد. همچنین در صفحه کارستان با دانش آموزی مصاحبه کرده ایم که در همه مسابقات کاراته کشوری و جهانی که شرکت کرده فقط یک بار قهرمان نشده است!
صفحه مشاغل مجله به گفتگو با یک استاد پیشکسوت مجسمه سازی اختصاص دارد که تجربیاتش را از داشتن یک شغل هنری با دانش آموزان در میان می گذارد. گفتگو با اعضای تیم های رباتیک علامه طباطبایی که در مسابقات فیراکاپ ۲۰۱۹ کره جنوبی نتایج خوبی کسب کردند، بخش دیگری از مطالب این شماره از ماهنامه «هفت و نیم» است.گفتگوی ویژه این شماره از ماهنامه، به مناسبت اغاز هفته دفاع مقدس، به حرف های یکی از فرماندهان دفاع مقدس  اختصاص دارد.
خاطرات این فرمانده از دوران دفاع مقدس واقعا خواندنی است. فرماندهی که برخی فکر می کردند شهید شده است در حالیکه سه سال و دوماه در اسارت رژیم بعث بود. در صفحه روایت و یادآوری هم به خاطرات مدرسه ای از دوره دفاع مقدس اشاره شده است. پرونده ویژه شماره سیزدهم ماهنامه «هفت و نیم» به بازگشایی مدارس اختصاص دارد. عنوان این پرونده «سلام بر ماه مهر» است و در آن اطلاعات بسیار جالبی از ۹ ماه تحصیل در مدارس ارائه شده است. آیا می دانید در یک سال تحصیلی چند ساعت مدرسه هستید؟ چقدر علوم یا ریاضی یا درس های دیگر خواهید خواند؟ در یک سال تحصیلی چند ساعت زنگ تفریح دارید؟ در تابستان چه تغییراتی در فضای مدرسه تان ایجاد شده است؟
برای دانستن جواب این سوال ها و خیلی سوال های جذاب دیگر پرونده ویژه ماهنامه هفت و نیم را مطالعه کنید. همچنین اگر می خواهید با اولویت های مدرسه تان در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ آشنا شوید  بخش دیگری از پرونده ویژه ماهنامه «هفت و نیم» را بخوانید.
در این بخش مدیران مدارس دوازده گانه علامه طباطبایی سه اولویت اصلی مدرسه شان در سال تحصیلی جدید را بیان کرده اند. دانش آموزان علامه ای هم انتظارشان از مدرسه در ابتدای مهرماه را تشریح کرده اند.

اخبار پیشنهادی