زحمات همکاران تان را خوب انعکاس دهید

*بررسی راه های انعکاس بهتر فعالیت های مدارس علامه طباطبایی در اولین جلسه مشترک رابطین اطلاع رسانی

اولین جلسه مشترک رابط های اطلاع رسانی مدارس دوازده گانه مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی و معاونت ارتباطات مجتمع در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در سالن اجتماعات واحد آبشناسان برگزار شد. خبرنگار و عکاس معاونت ارتباطات، رابط های اطلاع رسانی دوازده مدرسه علامه طباطبایی به همراه نمایندگانی از واحد آموزش، واحد نیروی انسانی و ستاد ثبت نام مجتمع، در این جلسه حضور داشتند. «مصطفی جوادزاده» قائم مقام مجتمع علامه طباطبایی و «محمدرضا میبدی» مسئول آموزش مقطع متوسطه دوره دوم مدارس علامه طباطبایی نیز میهمانان ویژه این جلسه بودند.

در همه بخش های اطلاع رسانی فعال هستیم

«مصطفی جوادزاده» قائم مقام مجتمع علامه طباطبایی در این جلسه ابتدا درباره پیشینه موضوع اطلاع رسانی فعالیت های مجتمع صحبت کرد: «مجتمع علامه طباطبایی در ۲۷ سال گذشته، مسیر پر پیچ و خمی را طی کرده است. تجربیات این مسیر به ما آموخت که باید فعالیت های مجتمع در بخش های مختلف را به صورت دقیق، اطلاع رسانی کنیم. تشکیل معاونت ارتباطات یکی از مهمترین اقدامات مجتمع در همین زمینه بود. در گام نخست، سایت مجتمع علامه طباطبایی را راه اندازی کردیم. در حال حاضر این سایت کاملا به روز است و در کنار آن، کانال اطلاع رسانی مجتمع و اینستاگرام و آپارات علامه ای ها هم فعال است. همچنین در آرشیو عکس مجتمع علامه طباطبایی بیش از ده هزار تصویر از مدارس در سال های گذشته تا امروز وجود دارد. انتشار منظم ماهنامه «هفت و نیم» هم از کارهای خوبی بود که حتی در شرایط کرونایی به صورت مجازی منتشر می شود. این اقدامات یعنی اطلاع رسانی فعالیت های مدارس، برای مدیریت مجتمع علامه طباطبایی بسیار مهم است.»

پیشرفت کیفی و کمی؛ نتیجه انعکاس فعالیت ها

اطلاع رسانی فعالیت های مدارس علامه طباطبایی در روزهایی که آموزش دانش آموزان به صورت آنلاین انجام می شود، چقدر مهم است؟ پاسخ به این پرسش، بخش بعدی صحبت های جوادزاده بود: «اطلاع رسانی فعالیت های آنلاین مدارس در این روزها، اهمیت ویژه ای دارد. ما امروز با افتخار اعلام می کنیم که دانش آموزانمان در سال تحصیلی جدید نه تنها از نظر کمی افت نکرده اند، بلکه از نظر کیفی بهتر هم شده اند. اطلاع رسانی درست فعالیت های مدارس به نقش مفیدی در این زمنیه داشته است. پس در سال تحصیلی که آغاز کرده ایم باید همین روند را با قوت بیشتری ادامه دهیم.»

زحمات همکاران تان را خوب انعکاس دهید

جوادزاده در ادامه به نحوه اطلاع رسانی فعالیت های مدارس اشاره کرد. او از رابط های اطلاع رسانی واحدهای دوزاده گانه و حوزه ستادی خواست تا جزییات بیشتری از کلاس های آنلاین به معاونت ارتباطات ارائه دهند: «اگر اخبار مدارس از طرف رابطان به خوبی بیان شود، خوب انعکاس داده خواهد شد و زحمات همکاران به بهترین شکل دیده می شود. فعالیت های مدارس در بخش برگزاری دقیق کلاس های آنلاین آموزشی، پژوهشی، فعالیت های فرهنگی، آزمایشگاه ها، کارگاه ها و اقدامات مشاوران درفضای مجازی باید بیشتر بازگو شود. همچنین همکاران ستاد ثبت نام و مسئولین آموزشی مجتمع هم فعالیت هایشان را به طور دقیق ارسال کنند تا همه اقدامات در سطح مجتمع به بیرون منعکس شود.»

مفتخر به اعتماد مردم هستیم

«مصطفی جوادزاده» صحبت هایش را با اشاره به آغاز بیست و هشتمین سال فعالیت های مجتمع علامه طباطبایی به پایان رساند: «در آستانه شروع ۲۸ سالگی مجتمع علامه طباطبایی، مفتخر به اعتماد مردم هستیم. این اعتماد راحت به دست نیامده است. برای ادامه این راه باید بهتر از گذشته فعالیت هایمان را منعکس کنیم. در این راه رابط های مدارس طرح ها و ایده هایشان را ارائه دهند. همه باید برای بهتر پیش رفتن کارها، با هم تلاش کنیم.»

صحبت های رابطان؛ از ابزارهای مورد نیاز تا چارچوب انتشار اخبار

در بخش دوم این جلسه، رابط های اطلاع رسانی مدارس و حوزه ستادی نظرات وپیشنهاداتشان درباره بهبود فعالیت های حوزه اطلاع رسانی مجتمع را بیان کردند. بررسی چارچوب های انتشار اخبارو ویدئوها در سایت و کانال های اطلاع رسانی مجتمع، صحبت درباره ابزارهایی که رابط های اطلاع رسانی مدارس برای بهبود فعالیت هایشان نیاز دارند، دسترسی رابطان به سایت علامه طباطبایی و بارگذاری بعضی مطالب توسط آن ها و نحوه قرارگیری لینک ثبت نام در سایت و به روزرسانی تصاویر و شماره تلفن ها از جمله مطالب بود که رابط های اطلاع رسانی مدارس و حوزه ستادی در مورد آن صحبت کردند.

خبر چیست؟ چطور خوب عکاسی کنیم؟

در این جلسه همچنین، خبرنگار و تدوینگر معاونت ارتباطات درباره نحوه ارسال خبرها به معاونت ارتباطات، عناصر خبری و رعایت آن ها، در دسترس بودن رابطان برای پیگیری اخبار مدارس، نحوه عکاسی صحیح با تلفن همراه و آموزش نرم افزار ساده تدوین فیلم صحبت کردند.

در پایان اولین جلسه مشترک رابط های اطلاع رسانی مدارس دوازده گانه مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی و معاونت ارتباطات مجتمع در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به همراه هدایایی که برای تقدیر از زحمات همکاران در نظر گرفته شده بود، سی دی حاوی مطالب کاربردی برای رابطان از جمله آموزش عکاسی، فیلمبرداری، خبر نویسی و دیگر فایل های مورد نیاز در طراحی بنرها، در اختیارشان قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی