در مراسم گرامیداشت هفته معلمِ امسال، یک زندانی مالی آزاد شد

داستان یک هدیه متفاوت در هفته معلّم

با همان ظاهر آراسته و لبخند همیشگی اش، کنار سایر پیشکسوتان مجتمع می ایستد. بیش از ۵۵ سال از عمرش را برای آموزش و پرورش فرزندان ایران، سپری کرده است. «هفته معلم» است و مراسم، برای ارج نهادن به «مقام معلم» برگزار می شود. سپیدی مو و محاسن اش، نشان از گذر هشتاد بهار و پاییز، هشتاد تابستان و زمستان دارد. «حاج حسن توفیق»، عضو هیات موسس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، حالا به میان مدیران و کارکنان «ستاد مجتمع» آمده است تا از زحمات آنان قدردانی کند. مدیران مدارس ده گانه علامه طباطبایی هم میهمان اند، هم میزبان. مراسم که تمام می شود، از پیشکسوتان تعلیم و تربیت که تقدیر می شود، نوبتِ رونمایی از یک هدیه جالب است.

هدیه را که باز کردند، حاج آقا، برگه‌ی رسید را که دید، خوشحال شد. «مدیران مدارس ده گانه علامه طباطبایی»، در یک حرکت دسته جمعی، و از طریق «ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند»، کمک کردند تا یک زندانیِ نیازمند و با محکومبت مالی آزاد شود. رسیدش را هم به نام «حاج حسن توفیق حق»، هدیه کردند. این یک هدیه متفاوت بود، هم راستا با مرام «حاج آقا».

۶۰ ثانیه بگوییم؛ ۶۰ ثانیه بشنویم

مراسم تقدیر پیشکسوتان تعلیم و تربیت، مدیران و کارکنان ستادی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، امسال شکل جدیدی داشت. همۀ شرکت کنندگان در مراسم «۶۰ ثانیه» فرصت داشتند، تا مطالب خودشان را بیان کنند. سایرین هم به آنچه می شنیدند، بر اساس معیارهای از قبل مشخص شده، امتیاز می دادند. پس، زمان سنج گوشی ها روشن شد، یکی بخشی از کتاب مورد علاقه اش را خواند، دیگری تکه ای از متن جالبی را رو خوانی کرد. یکی شعر خواند و دیگری تلاش کرد همه را به ورزش کردن ترغیب کند. تعدادی از شرکت کنندگان هم نکاتی درباره اهمیت شغل معلمی بیان کردند. امتیازات که جمع بندی شد، «محسن ایرجی»، مدیر واحد آبشناسان، صادق بازوی، «مسئول آموزش دوره های اول و دوم متوسطه» و مصطفوی، «از واحد پژوهش مجتمع»، با رای حاضرین، رتبه های اول تا سوم برنامه «۶۰ ثانیه بگوییم؛ ۶۰ ثانیه بشنویم» را کسب و جوایزشان را دریافت کردند.

تبیین شاخصه های معلمی؛ برخورد محترمانه و تربیت انسان مفید

مراسم گرامیداشت «هفته معلم» برای ستاد مجتمع، عصر چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در سالن اجتماعات واحد آبشناسان برگزار شد. در این مراسم، حاج حسن توفیق حق و یاسر توفیق حق، اعضای هیات موسس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی و مصطفی جوادزاده، مدیر مجتمع در سخنان کوتاهی، ضمن تاکید بر اهمیت شغل معلّمی در تربیت نسل فردا، از همه معلمان، مدیران، مربیان، مشاوران و کارکنان اجرایی مدارس علامه طباطبایی و مدیران و کارکنان ستاد مجتمع تقدیر کردند. حاج حسن توفیق حق، در تبیین شاخصه های معلمی، همواره برخورد محترمانه با دانش آموزان و خانواده های آنان را مورد تاکید قرار داده اند: «من، همواره آموزش را به‌عنوان وسیله ای برای توجه اولیا و دانش آموزان به سوی تعالی انسانی می بینم و مانند روزهای اول تاسیس مدرسه علامه طباطبایی، معتقد به تربیت انسانی مفید هستم.»

تصاویر مراسم را اینجا تماشا کنید.

اخبار پیشنهادی