جشنوارۀ «مشق نقش فردا» از ۱۵ بهمن آغاز می شود

جشنوارۀ «مشق نقش فردا» ویژۀ دانش‌آموزان دبستان ‌های علامه ‌طباطبایی از ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ آغاز می‌شود. همۀ دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مدارس علامه طباطبایی، از پیش دبستان تا پایه ششم، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

در قسمتی از اطلاعیه جشنواره درباره موضوع جشنواره «مشق نقش فردا» آمده است:

«دانش‌آموزان مجتمع علامه‌طباطبایی به کمک معلمان خود برنامه‌ای رایانه‌ای طراحی می‌کنند که با کمک آن می‌توان آینده را پیش‌بینی و مشاهده کرد! این دانش آموزان به هم قول می‌دهند تا این برنامه را مخفی نگه دارند و از کارایی آن برای حل مشکلات آینده‌ی ایران و حفظ دستاوردهای فرهنگی این سرزمین استفاده نمایند. بچه‌ها با کمک معلم و تبادل نظر و کلّی مطالعه و تحقیق، با دسته‌بندی و اولویت دادن به مشکلات پیش‌رو، سرانجام هشت چالش اصلی را می‌یابند که اگر این‌ها حل شوند آینده‌ای بهتر در انتظار همه‌ی مردم دنیا خواهد بود…»

خط اصلی جشنواره «مشق نقش فردا» به صورت داستانی است و برای هر رشته نیز یک داستانِ معما گونه تنظیم شده است؛ داستانی که دانش‌آموزان باید با خواندن آن برای نسل آینده، کاری انجام دهند، اثری باقی بگذارند یا پدیده‌ای در آینده را به تصویر بکشند.

محورهای جشنواره «مشق نقش فردا»

«علم، فرهنگ و تمدن»، دغدغه هایی است که دانش آموزان مقطع ابتدایی در مواجهه با رشته های مختلف جشنواره، بر اساس آموخته ها‌ی قبلی خود، با آن روبرو می شوند.

این جشنواره به دو صورت فردی و گروهی و در ۹ محور برنامه ریزی شده است؛ هشت موضوع اصلی جشنواره، شامل پژوهش‌های فرهنگی و علمی، طراحی و ساخت بازی فکری، تهیه پوستر، ساخت ماکت، طراحی و تدوین فیلم و کتاب صوتی، دکلمۀ صوتی یا تصویری، نویسندگی، عکاسی از طبیعت و یک محور آزاد با موضوع طراحی، تولید، ساخت پوستر و تیزر است.

زمانبندی اجرای جشنواره:

این جشنواره با هدف ایجاد فضای نشاط و شادی در دانش آموزان، تقویت روحیه تیمی و انجام کار گروهی، تشویق دانش‌آموزان به تفکر بهتر درباره آینده و شوق اثربخشی، ترغیب دانش آموزان در به کارگیری دانش و مهارت های خود برای خلق یک اثر علمی، ادبی یا هنری، تقویت قوه تخیل، تفکر و خالقیت، آشنایی با روش های علمی _ پژوهشی و ارائه پروژه و کشف استعدادها، مهارت ها و ایجاد حس مسئولیت پذیری، در مجتمع علامه طباطبایی برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی