«جشن نوروز» در مدرسه زندگی

«جشن نوروز» پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد نیاوران چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه برگزار شد. پدر و مادرهای نیاورانی در این جشن حضور داشتند و شاهد هنرنمایی های فرزندان خود بودند. دانش آموزان واحد نیاوران در همه پایه ها برنامه هایی نظیر سرود و دکلمه و مشاعره به دو زبان انگلیسی و فارسی آماده کرده بودند تا جشن نوروز واحد نیاوران به طور کامل توسط دانش آموزان کوچک این مدرسه برگزار شود.

این مراسم با سخنرانی «هادی ربیعی» مدیر مدرسه آغاز شد. ربیعی درباره فعالیت های واحد نیاوران در سال ۹۶ برای اولیاء صحبت کرد. او درباره جشن نوروز گفت: «آماده سازی ها برای این جشن از ابتدای سال تحصیلی آغاز شد. از همان اوایل مهر در جدول زمان بندی مدرسه برگزاری این جشن پیش بینی شده بود بنابراین می بایست از همان روزها برنامه دقیقی برای آن مشخص باشد.»

 ربیعی به تلاش های کادر اجرایی مدرسه برای برگزاری این جشن اشاره کرد. «حدود ۳۰ نفر از همکاران ما روزهای زیادی برای این برنامه کار کردند. همه اجراهایی که امروز از بچه ها خواهید دید ماحصل تلاش یک تیم است که ماه ها زحمت کشیده تا امروز شاهد هنرنمایی فرزندانمان باشیم.»

دکلمه شعر «وطن»، آغاز برنامه های نوآموزان

جشن نوروز با دکلمه «وطن» کاری از دانش آموزان پایه اول واحد نیاوران آغاز شد. نیاورانی های کوچک با شوق و اشتیاق خاصی شعر وطن را برای پدر و مادر ها دکلمه کردند و مورد تشویق قرار گرفتند. شعر خوانی به زبان انگلیسی بخش دیگری از این مراسم بود. نیاورانی ها در پایه ها مختلف در چند نوبت به انگلیسی شعر خواندند. آنها همچنین سفره هفت سین را به طور کامل به انگلیسی معرفی کردند. دانش آموزان پیش دبستانی واحد نیاوران هم در جشن نوروز برنامه اجرا کردند. پیش دبستانی ها همه با هم با لباس های جنوبی ترانه محلی خواندند.

مشاعره و اجرای گروه نمایشی «انارک»

مشاعره پایه سومی ها بخش دیگری از این جشن بود. ۵ نفر از دانش آموزان پایه سوم واحد نیاوران با یکدیگر مسابقه مشاعره دادند و در نهایت همه جایزه گرفتند. آخرین برنامه تدارک دیده شده در این جشن خواندن سرود دسته جمعی سال نو به زبان انگلیسی بود که توسط دانش آموزان پایه اول و دوم انجام شد.

گروه نمایشی «انارک» میهمان بخش آخر جشن نیاورانی ها بود. انارکی ها برنامه طنز اجرا کردند و به همراه دانش آموزان آواز خواندند. این بخش علاوه بر دانش آموزان مورد استقبال ویژه پدر و مادر ها هم قرار گرفت تا خاطره خوش جشن نوروز ۹۷ نه فقط برای بچه ها که برای پدر و مادر آن ها هم به یادگار بماند.

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد نیاوران بعد از پایان این جشن کارنامه ماه های بهمن و اسفند خود را از معلمان و کادر اجرایی مدرسه تحویل گرفتند.

اخبار پیشنهادی