جشن ۳۰۰ نفری واحد شریعتی برگزار شد

کارنامه امتحانات نوبت اول دانش آموزان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی سه شنبه ۱۷ بهمن ماه توزیع شد. این برنامه در قالب جشن پیروزی انقلاب با حضور دانش آموزان و خانواده های آنها در مجتمع فرهنگی مفتح برگزار شد. دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و چهارم به همراه پدر و مادر خود دو ساعت موسیقی گوش کردند، کلییپ دیدند، مسابقه دادند و جایزه گرفتند. گزارش خبرنگار سایت مجتمع علامه طباطبایی از این جشن را بخوانید.

دانش آموزان خواننده می شوند

جشن دانش آموزان و خانواده های واحد شریعتی با مسابقه خوانندگی دانش آموزان آغاز می شود. هشت نفر از دانش آموزان روی صحنه می روند و برای خانواده ها خوانندگی می کنند. داور این مسابقه خانواده ها هستند. پدر و مادرها به بهترین صداها رای می دهند و ۴ نفر از دانش آموزان به عنوان برنده جایزه می گیرند. «مهدی شیوا» دانش آموز پایه دهم رشته تجربی روی صحنه می آید و چند دقیقه ای به صورت فردی برای حضار آواز سنتی می خواند. صدای شیوای شیوا خانواده ها را به وجد آورده است. شیوا می گوید چند سالی است که کلاس آواز می رود و می خواهد این رشته را به صورت جدی تر دنبال کند.

میهمانی ۳۰۰ نفری

بیرون از سالن چند نفر از همکاران واحد شریعتی مشغول آماده کردن وسائل پذیرایی از خانواده ها هستند. «محمد بهرامی» مسئول فرهنگی واحد شریعتی درباره آماده سازی های این جشن می گوید: « از یک ماه قبل جلسات اولیه هماهنگی این جشن با حضور مدیر و کادر اجرایی مدرسه آغاز شد. از همان روز اول سعی داشتیم کارها طوری پیش برود که برنامه با کمترین ناهماهنگی انجام شود.»

بهرامی ادامه می دهد:«در این مدت تقریبا ۱۲ نفر همکاران ما به طور مستقیم درگیر این مراسم بودند. از ساخت کلیپ ها و چاپ بنر تا هماهنگی های سالن و پذیرایی، در جلسات ما برنامه ریزی شده بود. امروز بیشتر از ۳۰۰ میهمان داریم و از ۴ روز پیش آماده سازی سالن را شروع کرده ایم.  پذیرایی از خانواده های علامه ای باید به بهترین شکل انجام شود.»

تقدیر از بهترین دانش آموزان

صدای خنده خانواده ها از سالن به گوش می رسد. مسابقه خوانندگی دانش آموزان به پایان رسیده و نوبت تقدیر از برترین ها است. مجری برنامه گروه های مختلف دانش آموزان را برای گرفتن جایزه روی صحنه دعوت می کند. در هر سه پایه، دانش آموزان برتر در زمینه های مختلف با پدر و مادر خود روی صحنه می روند و جایزه می گیرند.

دانش آموزان برتر در امتحانات نوبت اول، دانش آموزان برتر پیشرفتی، نفرات ممتاز اخلاقی، ترازهای بالا در آزمون های آزمایشی، گروه های برتر در کارگروهی مدرسه و نفرات منتخب روز خودگردان واحد شریعتی دانش آموزانی هستند که از دست «مهدی لواسانی» مدیر واحد شریعتی جوایزی دریافت می کنند.

کلیپ های خاطره انگیز

نوبت به پخش کلیپ های ساخته شده توسط کادر اجرایی مدرسه می رسد. سه کلیپ درباره جشن روزی با پدران، روز خودگردان و اردوی شیراز و مشهد پخش می شود. «میثم خواجه لو» مشاور پایه دهم دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد شریعتی می گوید پخش این کلیپ ها برای نشان دادن فعالیت های مدرسه و یادآوری خاطرات خوب است: «سه کلیپ که پخش شد گوشه ای از برنامه های تفریحی وفرهنگی دانش آموزان را نشان داد. خانواده ها با دیدن این کلیپ ها با فعالیت های مدرسه آشنا می شوند و برای دانش آموزان هم دیدن عکسهای خودشان خاطره انگیز و جالب است. این سه کلیپ توسط همکاران مدرسه و با کمک دانش آموزان ساخته شد.»

مسابقه بزرگترها

قسمت هیجان انگیز جشن واحد شریعتی مسابقه ای است که برای پدر و مادرها در نظر گرفته شده است. مجری از چند نفر از پدر و مادرها دعوت می کنند روی صحنه بیایند و بین آنها مسابقه ای برگزار می کند. پدرو مادرها با شنیدن اسم هرمیوه باید یک حرکت خاص انجام دهند. این مسابقه پرنشاط با پیروزی مادران به پایان می رسد.

افزایش کیفیت به جای کمیت

پیش از پایان برنامه مهدی لواسانی مدیر دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی چند دقیقه ای برای حاضران صحبت می کند. لواسانی از خانواده هایی که در این جشن شرکت کردند تشکر می کند. او ابتدا درباره توزیع کارنامه ها می گوید: «بعد از جلسه کارنامه های نوبت اول توزیع می شود. طراحی و تصحیح سوالات بر اساس امتحانات نهایی انجام گرفته است. به همین خاطر ما از ابتدای سال سعی کردیم بچه ها را با سوالات استاندارد استانی و کشوری آماده کنیم. در ترم جدید هم نوع درس خواندن دانش آموزان باید با دیدگاه کنکور و امتحانات نهایی باشد.»

 لواسانی می گوید در این مدت سعی شده است که به جای افزایش کمیت، به کیفیت آموزش بپردازد: «سعی کردیم کیفیت آموزی را بیشتر کنیم و در بعضی جاها زمان کلاس ها را کاهش دهیم. زیرا افزایش ساعات تدریس بچه ها را خسته می کند.» او درباره فضای فیزیکی مدرسه هم می گوید: «برای بهبود وضعیت فضای فیزیکی مدرسه چند برنامه در دست اجرا داریم. همچنین زنگ های تفریح و ورزش را افزایش خواهیم داد تا بچه ها با نشاط بیشتری در کلاس ها حاضر شوند.»

قسمت آخر جشن واحد شریعتی توزیع کارنامه و پذیرایی از میهمانان است. خانواده ها با میوه، لبوی داغ، ته چین و آش پذیرایی می شوند. دانش آموزان کارنامه های خود را گرفته اند و با دقت به نمره ها که حاصل زحمت چند ماهه خودشان، اولیاء و مسئولان مدرسه است نگاه می کنند.

اخبار پیشنهادی