توفیق حق: تقویت شوق یادگیری در دانش آموزان از اولویت های مجتمع است

مدیر عامل موسسه علامه طباطبایی، تقویت شوق یادگیری در دانش آموزان را بعنوان یکی از اولویت های کاری سال آینده مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی اعلام کرد.

یاسر توفیق حق، مدیرعامل موسسه علامه طباطبایی در سومین همایش سراسری معلمان، مدیران و کارکنان این مجتمع، اهم فعالیت های سال گذشته را تشریح و مهمترین اولویت های سال آینده را اعلام کرد. وی کار فرهنگی موثر، ایجاد شوق یادگیری در دانش آموزان و تامل در معنای زندگی را از جمله اولویت های سال آینده مجتمع علامه طباطبایی دانست: «معتقدم کارآفرینی در شرایط کنونی جامعه، یک کار مهم فرهنگی است چرا که خطراتِ در کمینِ فرد بیکار تحصلیکرده زیاد است. کارآفرینی در شرایط امروز جامعه حیاتی است. اگر بیکاری در جامعه کم و کمتر شود بسیاری از ناهنجاری های فرهنگی که ما سعی در برطرف کردن آن داریم از ابتدا به وجود نمی آید.»

اولویت های سه گانه مجتمع علامه طباطبایی در سال آینده

یاسر توفیق حق با برشمردن اهمیت ترویج اخلاقیات، در مسیر پیش روی فعالیت های مجتمع علامه طباطبایی تصریح کرد: «اولین موضوع مورد تاکید در فعالیت هایمان، توجه به اخلاقیات، معنویت، خداباوری و دین باوری است.» وی در تبین اولویت دوم مدنظرش به موضوع آموزش پرداخت و تاکید کرد: «ایجاد شوق یادگیری در دانش آموزان موضوع دوم مدنظر ما در شکل دهی به برنامه های سال آینده مجتمع است. به عقیده من این اصلی ترین وظیفه آموزش و پرورش است. چرا که دانش آموزان باید ارزش علم را بدانند و برای دستاوردهای بشری ارزش قائل باشند.» عضو هیات موسس مجتمع علامه طباطبایی، در همین زمینه به چند نمونه از مشقت هایی که دانشمندان برای توسعه علم متحمل شده اند اشاره کرد. وی یافتن معنای زندگی را موضوع مهم بعدی برای دانش آموزان و مجتمع دانست: «ایجاد امید و پیدا کردن معنای زندگی موضوع سوم مورد تاکید برای فعالیت های سال آینده مجتمع علامه طباطبایی است.»

یاسر توفیق، در بخش دیگری از سخنان خود تقویت جریان فرهنگی-آموزشی اثرگذار در جامعه را از دیگر موضوعات مورد توجه مدیران مجتمع علامه طباطبایی برشمرد: «یکی دیگر از اهدافمان اینست که جریانی اثرگذار در زمینه فرهنگی- آموزشی باشیم. قطعا بخشی از این هدف تاکنون محقق شده است اما همچنان راه زیادی تا نقطه مطلوب باید طی کنیم.» وی با اشاره به اینکه مجموعه های کوچک نمی توانند اثرگذاری لازم را در جامعه داشته باشند گفت: «به همین دلیل توسعه کمی و همه جانبه را همراه با رعایت بهترین کیفیت ها در دستور کار قرار داده ایم. در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ دانش آموز در مجتمع علامه طباطبایی تحصیل می کنند و در همین راستا تلاش کرده ایم تا مجموعه های متنوعی را برای رشد آنها آماده کنیم.» انتشارات هفت و نیم، ماهنامه هفت و نیم، مرکز مشاروه هفت و نیم، تهیه غذای هفت و نیم، شرکت فنی و مهندسی برای استاندارد سازی فضای آموزشی و شرکت کامپیوتری رایاتک از جمله مراکز تابعه مجتمع علامه طباطبایی است که برای بسترسازی بهتر فعالیت های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و سلامت جسم و روان دانش آموزان علامه ای تاسیس شده اند. «مخاطب بیرونی وقتی به مجتمع علامه طباطبایی نگاه می کند مجموعه ای از فعالیت های جامع در جنبه های مختلف را می بیند که همگی در خدمت دانش آموزان و هدفی واحد قرار گرفته اند.» این را مدیرعامل موسسه اندیشه مهر علامه طباطبابی می گوید.

تشریح منافع یک مجموعه بزرگ برای همکاران

یاسر توفیق حق در بخشی دیگر از سخنرانی خود در سومین همایش سراسری معلمان، مدیران و کارکنان مجتمع علامه طباطبایی به مزایای مجموعه های بزرگ برای کارکنان اشاره کرد و افزود: «مجموعه های بزرگ منافعی برای کارکنانش دارد. بطور مثال، در صورت نیاز به نیروی انسانی، همکاران برای معرفی نیروی کار در اولویت هستند. البته نیروی معرفی شده باید توانمندی های لازم را داشته باشد.» وی امنیت شغلی بالا و فضای بهتر ارتقای شغلی را از دیگر منافع کارکردن در مجتمع های بزرگ برشمرد: «ضمن اینکه کار کردن در یک مجتمع با سابقه و خوشنام می تواند اعتبار اجتماعی لازم را همراه داشته باشد.» مدیرعامل موسسه علامه طباطبایی در بخش پایانی سخنرانی اش اظهار امیدواری کرد تا با توکل به خدا، به برکت نام استاد علامه طباطبایی و تلاش کارکنان زحمتکش، روز به روز بر اعتبار مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی افزوده شود.

سومین همایش سراسری معلمان، مدیران و کارکنان مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، سیزدهم دیماه ۹۶ با حضور حدود ۵۰۰ نفر ار کارکنان در سالن الغدیر برگزار شد.

اخبار پیشنهادی