تهرانپارسی ها چطور در مدرسه ثبت نام می کنند؟

جلسات توجیهی ثبت نام سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در پیش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس، امسال به صورت انفرادی برای اولیا برگزار می شود. متقاضیان ثبت نام در این واحد، پس از انجام مراحل اولیه ثبت نام در سایت، در یک جلسه توجیهی شرکت می کنند.

به گفته «رومینا امینی» مسئول روابط عمومی واحد تهرانپارس، این جلسات نسبت به جلسات سال قبل به شکل متفاوتی برگزار می شود: « جلسات توجیهی در سال های گذشته به صورت حضوری و در یک جلسه برای همه شرکت کنندگان برگزار می شد اما برای ثبت نام در سال تحصیلی جدید والدین در جلسات انفرادی با واحد تهرانپارس آشنا می شوند.»

آشنایی با مدرسه جدید

جلسات توجیهی ثبت نام واحد تهرانپارس از ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ آغاز شده و همچنان ادامه دارد. امینی درباره روند برگزاری جلسات می گوید: «تا نیمه اردیبهشت ماه ۸ جلسه توجیهی در واحد تهرانپارس برگزار شده است که در هر جلسه، والدین در ساعات مشخصی به مدرسه می آیند.»

والدین با حضور در واحد تهرانپارس، با محیط مدرسه آشنا می شوند، ویدئو های مربوط به ثبت نام دانش آموزان را مشاهده می کنند و با مدیر واحد تهرانپارس گفتگو می کنند. به گفته مسئول روابط عمومی واحد تهرانپارس، در این جلسه به همه پرسش های والدین پاسخ داده می شود.

پذیرش دانش آموزان

پس از برگزاری جلسه توجیهی، مشاور واحد تهرانپارس در یک جلسه به صورت انفرادی با دانش آموزان صحبت می کند. ارزیابی توانایی های شناختی، زبانی، کلامی و جسمی دانش آموزان از اهداف این گفتگو است. در نهایت هر دانش آموز با توجه به میزان توانمندی خود نمره ای کسب می کند.

«ساره ریسمانچی» مشاور واحد تهرانپارس درباره جلسه شناخت دانش آموزان می گوید: «برای سنجش توانایی دانش آموزان از ابزارهایی مثل کارت حافظه و پازل استفاده می کنیم. شناخت توانایی های دانش آموزان به ما در پذیرش آن ها کمک می کند.

اخبار پیشنهادی