برگزاری جشن قرآن در دبستان واحد پاسداران

جشن شروع یادگیری قرآن برای دانش آموزان کلاس اول دبستان و پيش دبستان علامه طباطبايي – واحد پاسداران ۱۶ مهرماه برگزار شد. این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط «محمد امین علمی» که حافظ سوره هایی از جزء سی ام قرآن کریم است، آغاز شد.

جمع خوانی دانش آموزان کلاس اول، اولین برنامه این جشن بود. آن ها ابتدا سوره مبارکه «فاتحة الکتاب» را برای هم مدرسه ای هایشان خواندند، سپس شعر «بسم الله» و «سوره ی ناس» را جمع خوانی کردند. پاسدارانی ها در ادامه داستانی از سوره انبیا را از زبان آموزگارشان شنیدند.

حرف های مدیر مدرسه در جشن قرآن

«سید جلال الدین سیفی» مدیر واحد پاسداران در جشن قرآن مدرسه با اشاره به داستان های پند آموز این کتاب آسمانی از دانش آموزان خواست که در تمام مراحل زندگی از قرآن کمک بگیرند و به دستورات آن عمل کنند.

در پایان این مراسم یک جلد قرآن کریم، یک کتاب داستان درباره زندگی ائمه اطهار(ع) و یک کادو به مناسبت روز جهانی کودک به دانش آموزان واحد پاسداران اهدا شد.

گزارش رادیو قرآن از پاسدارانی ها

به مناسبت برگزاری جشن قرآن در دبستان ها، رادیو قرآن ویژه برنامه ای پخش کرد. بخشی از این ویژه برنامه در دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران ضبط شد و چند نفر از پاسدارانی های کوچک درباره یادگیری قرآن در مدرسه با گزارشگر رادیو مصاحبه کردند. مجری و تهیه کننده این برنامه «هادی ربیعی» معاون فرهنگی مجتمع علامه طباطبایی بود.

«امیررضا کافی» از پایه دوم در این مصاحبه گفت: «در کلاس قرآن کلاس اول سوره های مختلف قرآن را یاد گرفتم. ما در این کلاس قصه های زیبای قرآن را شنیدیم و سعی کردیم که از آن ها مطالب خوبی یاد بگیریم.»

«سام جهان مست» از پایه دوم هم سوره توحید را خواند و گفت: «دوست دارم امسال هم قرآن را بهتر یاد بگیرم و سوره های بیشتری حفظ کنم.»

قرآن را در محیطی شاد آموزش دهید

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش میهمان این ویژه برنامه رادیو قرآن بود. «رضوان حکیم زاده» به دانش آموزان گفت: «جشن قرآن، روز آشنایی رسمی شما با کتاب آسمانی است. خداوند بندگانش را دوست دارد و برای خوشبختی آن ها دستوراتی را فرستاده است که در کتاب آسمانی مان، قرآن با آن ها آشنا می شویم. در این کتاب مقدس قصه های بسیار خوبی هم هست که با خواندنشان می توانیم مثل بندگان خوب خدا رفتار کنیم.»

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توصیه ای هم به آموزگاران داشت: «همکاران مدارس در آموزش قرآن به ویژگی های فردی دانش آموزان توجه داشته باشند. اساس کار آموزش قرآن بر تشویق است. بچه ها را با یکدیگر مقایسه نکنید و قرآن را در محیطی شاد و با نشاط به آن ها آموزش دهید.»

کلاس اولی ها چطور قرآن یاد می گیرند؟

«مریم مظفریان» آموزگار پایه اول واحد پاسداران درباره جشن قرآن و آموزش های کلاس درسی می گوید: «دانش آموزان از ابتدای مهرماه چند سوره از قرآن را حفظ کردن کردند. گروه دیگری از دانش آموزان هم شعر «بسم الله» را تمرین کردند. این تمرینات تا پایان سال تحصیلی هم ادامه خواهد داشت.»

آموزگار واحد پاسداران درباره آموزش مفاهیم قرآنی به دانش آموزان می گوید: «تمرین روزانه پیام های قرآنی یکی از برنامه های آموزشی ما است. قصد داریم ارزش هایی مثل نظافت، نیکی به پدر و مادر، کمک به همکلاسی و شکرگزاری از خداوند را با این روش آموزش دهیم. حفظ سوره ها، تعریف قصه و تمرین اشعار قرآنی بخش دیگری از فعالیت های دانش آموزان در کلاس قرآن پایه اول است.»

اخبار پیشنهادی