ویدیوهای کوتاهِ فصل اول، حدود 40 هزار بار دیده شدند

برندگان دوره سوم برنامه «تیک، تاک» معرفی شدند

برندگان دوره سوم برنامه مشاوره ای، انگیزشی «تیک – تاک»، عصر دیروز (سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳)، در شورای عالی آموزش مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، معرفی شدند.

«سعیده جعفری»، مشاور دبستان علامه طباطبایی- واحد پاسداران در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، با کسب امتیاز ۹۴ (از ۱۰۰ امتیاز) بعنوان برگزیده هیات داورانِ در دوره سوم جایزه «تیک، تاک» معرفی شد. همچنین «حامد معصومی»، مشاور تحصیلی واحد میرداماد، جایزه ویژه مخاطبین را از مصطفی جوادزاده، مدیر مجتمع علامه طباطبایی، دریافت کرد. برنامه وی ۳۳۷۵ بار بازدید شده بود. ویدیوهای فصل اول برنامۀ «تیک، تاک»، (دوره های اول تا سوم) مجموعا نزدیک به ۴۰ هزار بار دیده شده است.

صادق بازوی، عضو شورای عالی آموزش مجتمع و مسئول آموزش مقطع متوسطه، اسماعیل خشنود، عضو شورای عالی آموزش مجتمع و محمد جهانشاد، مشاور ارشد آموزشی، اعضای هیات دوران فصل اول برنامه تیک- تاک بوده اند. اعضای هیات داوران، ویدیوها را بر اساس پنج معیار آراستگی ظاهری، جذابیت و به روز بودن موضوع، محتوای تخصصی آموزشی، شیوه اجرای محتوا و شروع و پایان بندی مناسب، داوری کردند. روز گذشته، مدیر مجتمع علامه طباطبایی از اعضای هیات داوران نیز تقدیر کرد.

برنامه «تیک، تاک»، با هدف ارتقاء «انگیزه درس خواندن» و تقویت «شوق یادگیری» در دانش آموزان، از سال گذشته تولید و پخش شده است. مشاوران تحصیلی مدارس علامه طباطبایی با حضور در «استودیو هفت و نیم»، موضوعات انگیزشی و مشاورۀ تحصیلی را در ۹۰ ثانیه مطرح کردند. این مشاوران، توسط مدیران مدارس معرفی شده بودند. با پایان دوره سوم، فصل اول از برنامه «تیک-تاک» با انتشار ۲۴ ویدیو به پایان رسید.

مدیر مجتمع و اعضای شورای عالی آموزش چه گفتند؟

مصطفی جوادزاده، مدیر مجتمع علامه طباطبایی، ضمن تبریک به برندگان «تیک، تاک» و تشکر از هیات داوران و همۀ کسانی که در تولید این برنامه مشارکت داشته اند گفت: «داوری کار دشواری است و قطعا داوری در جمع همکاران، دشوارتر است.» وی آمار بازدید از ویدیوهای «تیک، تاک» را قابل توجه دانست و آن را نشانه دیده شدن این برنامه چه در سطح مجتمع و چه در فضای بیرون از مجتمع ارزیابی کرد.

صادق بازوی، مسئول آموزش مدارس متوسطه دوره اول و دوم علامه طباطبایی و رئیس کمیته داوران برنامه «تیک، تاک»، با ارائه گزارش کوتاهی از روند تولید این برنامه افزود: «مشاوران واحدها، به استودیو هفت و نیم آمدند و هر کدام سه برنامه حدود ۹۰ ثانیه ای ضبط کردند و در این برنامه ها تلاش کردند تا راه کارهای ساده ای برای افزایش انگیزه و شوق یادگیری ارائه کنند.» وی با اشاره به تولید فصل دوم برنامه «تیک، تاک» در سال تحصیلی پیش رو تصریح کرد: «در فصل دوم، برای افزایش کیفیت و تنوع بیشتر، تغییراتی در تولید و ارائه برنامه تیک، تاک اعمال خواهد شد.»  محمد رضا میبدی، عضو دیگر شورای عالی آموزش، در سخنان کوتاهی گفت: «انتظار داریم به تدریج سطح برنامه های تیک- تاک، علمی تر شود.» محسن ایرجی، عضو شورای عالی آموزش و مدیر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد آبشناسان، پیشنهاد کرد تا برای فصل دوم برنامه «تیک-تاک» محورهای مشخصی به مشاوران ارائه شود.

اسماعیل خشنود، عضو دیگر شورای عالی آموزش ضمن برشمردن معیارهای درنظر گرفته شده برای داوری، توضیحاتی در این باره ارائه کرد. حامد معصومی، مشاور تحصیلی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی- واحد میرداماد با اشاره به مهم بودن حفظ نشاط و انگیزۀ دانش آموزان در واحد میرداماد به ویژه در ساعات ابتدایی صبح، آن را از نکات مثبت آموزشی واحد میرداماد دانست که مورد تاکید مدیر مدرسه نیز هست.

ویدیوی کوتاه خبری اهداء جایزه دوزه سوم «تیک، تاک» در شورای عالی آموزش مجتمع را می توانید اینجا تماشا کنید. 

هشت قسمت دوره سوم برنامه را می توانید در لینک های زیر تماشا کنید:

۱- «روش هایی برای کاهش استرس امتحان»– محمدعلی جعفری- واحد آبشناسان

۲- «زمان های گم شده» – جواد امانی – واحد پاسداران (دوره اول)

۳- «درس هایی که دوستشان نداریم» – سعیده جعفری- واحد پاسداران (ابتدایی)

۴- «هیچ دانش آموزی ضعیف نیست» – یعقوب امانی – واحد گلستان

۵- «۸ نکته کلیدی برای درس خواندن» – حسن روانگرد- واحد شریعتی

۶- «انگیزه درونی ات را پیدا کن» – مهشید بنار – واحد نیاوران

۷- «درس خواندن با فرآیند سه مرحله ای» – حامد معصومی – واحد میرداماد

۸- «معنای موفقیت» – مهدیه شریفی- واحد تهرانپارس

اخبار پیشنهادی