برنامه های علامه ای ها پیش از شروع سال تحصیلی

سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به طور رسمی از ۱۵ شهریورماه آغاز می شود. دانش آموزان مدارس علامه طباطبایی از ۱۵ شهریور به صورت آنلاین در کلاس های درس شرکت می کنند. برنامه های مختلفی پیش از شروع سال تحصیلی در مدارس علامه طباطبایی انجام شده است تا سال تحصیلی به بهترین شکل شروع شود و دانش آموزان علامه ای تحصیل شان را در شرایط مناسبی آغاز کنند.

واحد دخترانه پاسداران دوره اول

دانش آموزان دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران به همراه خانواده هایشان چهارشنبه ۱۲ شهریورماه در گروه های ۴ نفره به مدرسه آمدند.پاسدارانی ها ابتدا در جلسه مشاوره با مسئول پایه شان شرکت کردند. شرکت در آزمون خودشناسی، تشریح برنامه های سال تحصیلی و نحوه حضور در کلاس های آنلاین، از دیگر برنامه های این جلسات بود.

در این مراسم «نجمه قنبری» مدیر واحد پاسداران هم درباره موضوعاتی همچون آغاز سال تحصیلی به صورت آنلاین، روش های درس خواندن در شرایط جدید و نقش خانواده ها در افزایش کیفیت آموزش های مجازی، برای اولیا صحبت کرد.

واحد پاسداران دوره اول

جلسه دبیران دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران به صورت آنلاین برگزار شد.«دارا امانی» مدیر واحد پاسداران در این جلسه درباره سال تحصیلی جدید، برگزاری منظم کلاس های آنلاین، افزایش کیفیت کلاس ها و مشارکت دانش آموزان در همه جلسات توضیحاتی ارائه کرد.

امانی از دبیران مدرسه خواست که کلاس های آنلاین را با جدیت، نظم و ترتیب و مشابه کلاس های حضوری برگزار کنند تا دانش آموزان در فضایی مشابه به کلاس های مدرسه قرار گیرند.

مراسم آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران، شنبه ۱۵ شهریورماه به صورت مجازی برگزار می شود.سخنرانی مدیر واحد پاسداران و  تقدیر از نفرات برتر آموزشی و فرهنگی پایگاه تابستانی از برنامه های این مراسم است. مراسم بازگشایی  مدرسه واحد پاسداران ساعت ۷:۱۵ صبح شنبه برگزار خواهد شد و حضور همه دانش آموزان در آن الزامی است.

واحد آبشناسان

دانش آموزان و اولیا دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان از ۱۰ شهریورتا ۱۳ شهریور ماه برای شرکت در جلسات مشاوره اختصاصی به مدرسه آمدند. مدت زمان جلسه هر خانواده با مشاور پایه، ۲۰ دقیقه بود و ۷ مشاور مدرسه به طور همزمان از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر در این جلسات حضور داشتند.

در این جلسات مشاوره، ابتدا کارنامه نتایج آزمون جامع تابستان هر دانش آموز به اولیا تحویل داده شد. سپس درباره عملکرد آموزشی هر دانش آموز در ۶ هفته برگزاری پایگاه تابستانی آنلاین، نحوه انجام تکالیف و ساعات مطالعاتی در هر روز صحبت شد. ارائه برنامه هفتگی برای شروع سال تحصیلی، نوع ارتباط اولیا با مدرسه و وظایف خانواده در برگزاری بهتر کلاس های آنلاین، از دیگر مباحثی هستند که در این جلسات مورد بررسی قرار گرفت.

دبستان واحد پاسداران

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران از ۲ شهریور ماه در گروه های سه تا ۴ نفری به مدرسه آمدند. هدف از این برنامه آشنایی دانش آموزان با معلمان و همکلاسی هایشان، همچنین انجام بازی های فکری و ساخت کاردستی برای آشنایی با هوش های چندگانه دانش آموزان بود.

کلاس های مجازی دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران به طور رسمی از اول شهریورماه آغاز شده است. دانش آموزان در هر هفته به مدت ۳۰ ساعت در قالب ۶ زنگ در کلاس های آنلاین و آفلاین شرکت می کنند.

دببستان واحد تجریش

جشن الفبا برای دانش آموزان پایه دوم پیش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تجریش، دوم شهریورماه برگزار شد. در این برنامه، دانش آموزان ابتدا با معلم پایه دوم آشنا شدند. سپس به کلاس رفتند و با کمک آموزگاران درس های سال قبل شان را مرور کردند.

برگزاری فعالیت های پرنشاط در حیاط مدرسه بخش دیگری از جشن الفبای دانش آموزان پیش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تجریش بود. ساخت کاردستی و انجام بازی های گروهی از جمله این برنامه ها بود. جشن الفبا هر سال خردادماه برای پایه اولی ها برگزار می شد اما به دلیل تعطیلی مدارس، این جشن با سه ماه تاخیر برگزار شد.

کلاس اولی های واحد تجریش همچنین قبل از شروع سال تحصیلی در طرح سنجش مهارت های فردی شرکت کردند.تجریشی ها  چهارشنبه ۱۲ شهریور به صورت گروه های دو نفره به مدرسه آمدند و پس از آشنایی با معلم خود، برای سنجش مهارت های فردی، فعالیت های مختلفی انجام دادند.در این طرح توانایی مهارتهای حرکتی، هوش منطقی ریاضی، هوش زبانی – کلامی و هوش تجسمی فضایی دانش آموزان مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت.

واحد میرداماد

جلسات فرد به فرد مدیر واحد میرداماد با همه دبیران مدرسه در سال تحصیلی جدید برگزار شد. در این جلسات «مجید نیک دهقان» مدیر مدرسه، درباره برنامه های واحد #میرداماد در سال تحصیلی جدید و تلاش برای برگزاری هر چه بهتر کلاس ها توضیحاتی ارائه داد.

دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی – واحدهای شریعتی و پاسداران

دانش آموزان پایه دهم و یازدهم واحدهای شریعتی و پاسداران سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را با شرکت در اردوی مطالعاتی آغاز می کنند. آن ها به مدت یک هفته تا ۲۰ شهریور، براساس برنامه مطالعاتی که از مشاوران مدرسه می گیرند، درس هایی را که در پایگاه تابستانی یادگرفته اند را مرور می کنند. آزمون پایانی تابستان برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی – واحدهای ۲۲ شهریور به صورت آنلاین برگزار می شود.

اردوی مطالعاتی دانش آموزان پایه دوازدهم هم از ۱۵ شهریور همزمان با بازگشایی مدارس آغاز می شود. زمان اردوی مطالعاتی کنکوری های سال ۱۴۰۰ دو هفته است. این دانش آموزان هم ۲۶ شهریورماه در آزمون جمع بندی تابستان شرکت می کنند.

همچنین جلسات مشترک گروه های آموزشی دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی – واحدهای شریعتی و پاسداران از ۱۶ تا ۲۲ شهریورماه به صورت مجازی برگزار می شود.بازخورد از تدریس های مجازی تابستان، بررسی بودجه بندی سالانه دروس، نحوه استفاده از LMS و نهایی کردن سوالات آزمون پایانی تابستان، از جمله موضوعاتی است که در این جلسات مورد بررسی قرار می گیرد. بر اساس برنامه منتشر شده توسط شورای آموزش، ۱۶ شهریورماه جلسه مدیران واحدهای #پاسداران و #شریعتی برای بررسی تدریس های آنلاین تابستان برگزار می شود. همچنین ۱۷ شهریور جلسات گروه های آموزشی فارسی و نگارش، انگلیسی و عربی، ۱۹ شهریور جلسات گروه های آموزشی ریاضی و حسابان، هندسه و آمار و دین و زندگی، ۲۰ شهریور جلسات گروه های آموزشی فیزیک، زیست و شیمی و ۲۲ شهریور جلسات گروه های آموزشی علوم اجتماعی، سبک زندگی و مشاوران پایه برگزار خواهد شد.

دبستان واحد تهرانپارس

دانش آموزان پایه اول پیش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس، از اول شهریورماه، روزهای یکشنبه و سه شنبه به مدرسه می آیند. تهرانپارسی ها در گروه های ۳ تا ۵ نفری در دو زنگ ۸:۳۰ تا ۱۰ و ۱۰:۱۵ تا ۱۲ سرکلاس می نشینند.

 هدف از این برنامه آشنا شدن دانش آموزان با محیط مدرسه، آموزگار اصلی شان، انجام چند مهارت دست ورزی و دوره مطالبی است که در پیش دبستان یادگرفته اند. این برنامه تا ۱۵ شهریور ادامه دارد و حضور دانش آموزان در آن اختیاری است.

کلاس اولی ها همچنین روزهای زوج در کلاس های آنلاین شرکت می کنند. کلاس اولی ها در این روزها، در پنج زنگ نیم ساعته در کلاس ها حاضر می شوند و درس های ریاضی، فارسی و علوم را یاد می گیرند.

اخبار پیشنهادی