اولی های پاسداران، آموزش را از طریق بازی، نقاشی و دست ورزی یاد می گیرند

دانش آموزان پایه اول پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران درس های خود را با روش های متنوعی یاد می گیرند. «حبیبه ابراهیمی» یکی از آموزگاران پایه اول واحد پاسداران درباره آموزش دانش آموزان در این سن می گوید: «آموزش و تولید محتوا برای دانش آموزان اولی، بر اساس هوش های چندگانه و ایجاد انگیزه در آن ها صورت می گیرد. درگیر کردن بچه ها در مباحث آموزشی، تاثیر بسیار مثبتی در ایجاد انگیزه برای آن ها دارد.»

نمایش انیمیشن های متعدد در کنار درست کردن کاردستی و بازی در روند آموزش دانش آموزان اولی، تاثیر بسیار زیادی دارند؛ ابراهیمی می گوید: «تدریس ما بر اساس ساختن کاردستی، دست ورزی، بازی و نمایش فیلم است. یادگیری از طریق دیدن و لمس کردن، بسیار برای کودکان این سن که در دوره عملیاتی هستند موثر است.»

به گفته آموزگار اولی های پاسداران، آمیخته کردن درس ها با زندگی روزمره دانش آموزان می تواند در بسیار بر یادگیری آن ها تاثیرگذار باشد: «بسیاری از درس ها را می توان با آمیخته کردن مفاهیم و اصول مباحث درسی به زندگی روزمره دانش آموزان، آن ها را به مباحث آموزشی علاقه مند کرد. به عنوان مثال در درس علوم، هر دانش آموز باید یک گیاه همراهش باشد تا اجزای مختلف گیاه را بتواند به همکلاسی هایش معرفی کند.»

ابراهیمی همچنین درباره گروهبندی کردن دانش آموزان در انتهای هر کلاس می گوید: «در آموزش مجازی، برای صحبت بیشتر با دانش آموزان و افزایش اعتماد به نفس آن ها، در انتهای هر کلاس، دانش آموزان را گروهبندی می کنیم و دقایقی با آن ها درباره موضوعات غیر درسی که دوست دارند صحبت می کنیم. همچنین از دانش آموزانی که در هر زمینه ای استعداد دارند، می خواهیم که با فعالیتی مرتبط با استعدادشان در کلاس ارائه دهند.»

دبیر پایه اولی های پاسداران همچنین درباره حضور دانش آموزان در گروه های ۳ نفره می گوید: «دانش آموزان کلاس اول، به صورت اختیاری از شنبه ۴ بهمن برای رفع اشکال در گروه های چهار نفره و به صورت اختیاری به مدرسه می آیند. آموزش اولی های پاسداران در دوره آنلاین به گونه ای انجام گرفته که کمترین میزان اشکالات درسی را در ارزیابی های حضوری انجام شده داشتند.»

اخبار پیشنهادی