اول تشریحی بعد تستی

امتحانات میان ترم دانش آموزان دوره دوم مجتمع علامه طباطبایی امروز به پایان رسید. دهمی های دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی هم ۲۵ آبان در آخرین امتحان میان ترم شان شرکت کردند.

«حسن روانگرد» مشاور دهمی های واحد شریعتی درباره امتحانات میان ترم دانش آموزان می گوید: «بازه برگزاری امتحانات میان ترم از ۱۴ تا ۲۵ آبان ماه بود و شامل درس های عمومی و اختصاصی میشد. در دوره امتحانات برای هر درس دانش آموزان برنامه مطالعاتی پیشنهاد می دادیم؛ ارائه نمونه سوال و رفع اشکال  از مباحث تعریف شده در بودجه بندی آزمون ها با دبیر هر درس، دیگر برنامه ای بود که در دوره برگزاری امتحانات میان ترم دانش آموزان، با هدف نتیجه بهتر و یادگیری کامل تر مباحث درسی برگزار کردیم.»

ارتباط با اولیا و در جریان قرار گرفتن از کیفیت سطح آموزشی دانش آموزان، مهم ترین بخش مربوط به پایه دهم است؛ روانگرد می گوید: «دهمی ها به دلیل ورود به مقطع جدید، ممکن است از نظر آموزشی با مشکلاتی مواجه شوند اما در پایه دهم واحد شریعتی مشکلات و ایرادهای آموزشی دانش آموزان در جلسه با اولیا مطرح می شود؛ همچنین از فرصت ارائه کارنامه ها هم برای تشریح عملکرد مطالعاتی دانش آموزان به اولیا استفاده خواهیم کرد. پیش از جلسات با اولیا هم روند روزانه در پایه دهم به شکل گزارش روزانه وضعیت آموزشی به اولیا است که هم اولیا بدانند وضعیت آموزشی روزانه پایه دهم به چه شکل است و هم دانش آموزانی که به دلایلی غایب هستند، کلیتی از آن رو را متوجه شوند.»

به گفته مشاور دهمی های واحد شریعتی، کار تستی با دانش آموزان انجام می شود اما اولیت با یادگیری تشریحی است: «با توجه به اینکه کار تستی برای سال کنکور دانش آموزان بسیار اهمیت دارد، اما اولویت با یادگیری تشریحی است؛ از طرفی حذف درس های عمومی از سوالات کنکور و بالا رفتن تاثیر سوابق تحصیلی، اهمیت یادگیری تشریحی برای نتیجه بهتر در امتحانات دانش آموزان، بالا می رود. بنابراین در پایه دهم، در کنار رفع اشکال دانش آموزان با دبیر و همکلاسی هایی که از نظر آموزشی در آن مبحث به خصوص وضعیت بهتری دارند، نمونه سوالات تستی و تشریحی هم به دانش آموزان ارائه می شود.»

 

 

اخبار پیشنهادی