از کوییز و آزمون تا مشاوره و حل تمرین

دانش آموزان پایه نهم دبیرستان متوسطه علامه طباطبایی – واحد فرمانیه روزهای پایانی امتحانات میان ترم را سپری می کنند. «محمد باقری» مشاور نهمی های واحد فرمانیه درباره پایه ریزی آموزشی نهمی ها می گوید: «پرسش ها و کوییز های کلاسی را برای دانش آموزان، پیش از شروع رسمی سال تحصیلی واز پایگاه تابستانی شروع کردیم. دانش آموزان در پایگاه تابستانی برنامه های آموزشی و تفریحی متنوعی داشتند و سعی کردیم اساس کار آموزشی را در تابستان که بار آموزشی نسبت به سال تحصیلی سبک تر است پایه ریزی کنیم.»

به گفته مشاور نهمی های واحد فرمانیه با شروع سال تحصیلی، روندی که از تابستان شروع شده بود، ادامه پیدا کرد و برنامه های آموزشی دیگری هم به برنامه نهمی ها اضافه شد: «با شروع سال تحصیلی و جلساتی که با اولیا دانش آموزان داشتیم، با خانواده ها درباره ویژه تر شدن برنامه دانش آموزان از آبان صحبت کردیم. کلاس های تست و حل تمرین از اولین برنامه های آموزشی سال تحصیلی بود که دانش آموزان بنابر جلسات مشاوره و وضعیت آموزشی شان، به صورت حل تمرین یا حل تست در این کلاس ها شرکت می کنند. همچنین با شروع ماه آبان هم در کنار آزمون های صبحگاهی ویژه پیدا کردن نقاط ضعف و قوت درسی دانش آموزان، هر کلاس رفع اشکال مربوط به کوییز صبحگاهی اش را هم انجام می دهد تا ایرادات آموزشی دانش آموزان برطرف شود.»

جلسات مشاوره ویژه معرفی رشته ها و شاغل دیگر برنامه مهم نهمی ها است که از نیمه دوم سال تحصیلی شروع می شود؛ باقری می گوید: «در جلسات مشاوره گروهی برنامه ریزی کردیم تا موضوعات هدایت تحصیلی را با دانش آموزان مطرح کنیم؛ در این جلسات رشته های ریاضی و تجربی و همینطور مشاغل را فعلا معرزفی کرده ایم تا در نیمه دوم سال تحصیلی دانش آموز را با نگاهی جامع تر و دقیق تر به سمت رشته مورد نظر خودش راهنمایی کنیم.»

 

 

 

اخبار پیشنهادی