از زندگی دایناسورها تا آثار باستانی ایران در طرح پژوهشی

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد تجریش با انتخاب یک موضوع پژوهشی، ارائه مطلب در مقابل جمعیت را تمرین کردند.

در این طرح پژوهشی هر دانش آموز موضوع مورد نظر خود را از مجموعه موضوعات معرفی شده انتخاب کرده و با کمک ناظر پروژه خود اقدام به انجام مراحل تحقیق و تکمیل پروژه خود کرد. کادر اجرایی و معلمان واحد تجریش در مراحل آماده سازی به عنوان ناظر پروژه در کنار دانش آموزان بودند.

 تجریشی ها از بین ۲۵ موضوع پژوهشی شامل زندگی دایناسورها، زندگی حشرات، نقاشی در ایران و سبک اروپایی، انرژی خورشیدی و فواید آن، جهان آینده، منظومه شمسی، بهترین پادشاهان تاریخ، محبوب ترین ورزش های دنیا، شاهنامه، گیاهان شکارچی، موفق ترین زنان دنیا، آثار باستانی ایران، بدن انسان، مهمترین اختراعات بشر، آداب و رسوم ایران، داستان پیامبران، عجایب هفتگانه، جانوران کمیاب، زمین ما، اساطیر ایران، عقاید عجیب ملت های مختلف، زندگی زیر آب (عجایب زیر دریا)، ساعت و زمین، رنگ شناسی و آداب و رسوم زندگی شهری موضوع پروژه خود را انتخاب کردند.

نوآموزان واحد تجریش در این طرح برای موضوع خود پوستر طراحی و تهیه کردند و به دیوار مدرسه نصب کردند. آنها روش تحقیق و ارائه مطلب را نیز یادگرفتند. این طرح از ابتدای بهمن آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی