آموزش محیط زیست به پاسدارانی ها در کلاس فلسفه

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران در کلاس فلسفه با مفهوم محیط زیست و اکوسیستم آشنا می شوند. موضوع بخشی از درس فلسفه پاسدارانی ها درباره محیط زیست است و آنها در این کلاس مباحث تئوری و روش های عملی مراقبت از محیط زیست را آموزش می بینند.

مهدی احدی معاون آموزشی پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران درباره این کلاس گفت: «در جلسه نخست این کلاس، پاسدارانی ها درباره اهمیت محیط زیست با معلم خود به پرسش و پاسخ پرداختند. سپس داستان «اکوسیستم» را از کتاب «داستان فکری ۱» با هم مطالعه کردند. با خواندن این داستان و گفت و گو در مورد آن حساسیت و کنجکاوی دانش آموزان نسبت به این موضوع افزایش یافت.»

احدی درباره جلسات بعدی این کلاس هم گفت: «جلسه بعدی این کلاس به آموزش های عملی برای یادگیری مفهوم اکوسیستم و محیط زیست اختصاص یافت. ایده این قسمت از کلاس ساخت کشتی نجات به نام کشتی حضرت نوح(ع) بود. سپس از دانش آموزان خواسته شد که هر فرد مسئوليت نجات یک حیوان را به عهده گيرد اما شرط نجات آن حیوان و ورودش به کشتی، نوشتن یک تحقيق در مورد فواید آن حیوان برای محیط زیست بود.»

به گفته احدی پاسدارانی ها در آخرین جلسه نیز بهداشت محیط زیست به صورت عملی تمرین شد: «جلسه پایانی کلاس فبک با موضوع محیط زیست، جمع آوری کاغذهای باطله و بطری های استفاده شده توسط دانش آموزان برای تحویل به مراکز بازیافت توسط دانش اموزان بود.»

کلاس فلسفه برای کودکان از جمله کلاسهایی است که در پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران برای آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی