آغاز ارزیابی دبستانی های علامه ای

دانش آموزان دبستان های مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی از شنبه ۲۸ فروردین در طرح «ارزیابی مقدماتی» شرکت می کنند. این طرح با هدف ارتقاء کیفی مدارس علامه طباطبایی و برای تدارک برنامه های مناسب در تابستان، سنجش توانمندی های دانش آموزان، تولید محتوا و طراحی های آموزشی برای سال جدید، بررسی میزان اثر بخشی آموزگاران و برنامه های مدارس و … برگزار می شود. گام اول طرح ارزیابی، در دروس فارسی، ریاضی و علوم تجربی به صورت هماهنگ، اجرا خواهد شد.

زمان شرکت در طرح ارزیابی هماهنگ دبستانی ها
اولین مرحله از ارزیابی هماهنگ دبستانی ها، شنبه ۲۸ فروردین برگزار می شود. در مرحله اول دانش آموزان پایه‎ های اول و دوم در درس ریاضی، دانش آموزان پایه‌های سوم و چهارم، در درس علوم تجربی و دانش آموزان پایه های پنجم و ششم در درس فارسی ارزیابی می شوند. 
مرحله دوم طرح ارزیابی دوشنبه ۳۰ فروردین برگزار می شود. در این بخش دانش آموزان پایه های اول و دوم، در درس فارسی، دانش آموزان پایه های سوم و چهارم در درس ریاضی و دانش آموزان پایه های پنجم و ششم در درس علوم تجربی، شرکت می کنند. 
آخرین مرحله از ارزیابی هماهنگ دبستانی ها، چهارشنبه ۱ اردیبهشت برگزار می شود. این طرح برای دانش آموزان پایه های اول و دوم در درس علوم تجربی، دانش آموزان پایه های سوم و چهارم در درس فارسی و دانش آموزان پایه های پنجم و ششم در درس ریاضی اجرا می شود.

ساعت برگزاری طرح ارزیابی
دانش آموزان پایه های اول و دوم از ساعت ۱۶:۳۰ الی۲۱:۰۰، دانش آموزان پایه های سوم و چهارم از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۲۰:۰۰ و دانش آموزان پایه های پنجم و ششم از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ در ارزیابی هماهنگ شرکت می کنند.
دانش آموزان برای شرکت در طرح ارزیابی باید به چه نکاتی توجه کنند؟
دانش آموزان دبستان های علامه طباطبایی باید در زمان مشخص شده، در این ارزیابی شرکت کنند. زمان شرکت در آزمون برای درس فارسی ۴۵ دقیقه و برای درس های ریاضی و علوم ۹۵ دقیقه است. همچنین بهتر است که دانش آموزان از کامپیوتر و لپ تاپ برای ورود به سامانه استفاده کنند و توجه داشته باشند که حتما فیلتر شکن آن ها خاموش باشد.
در زمان انجام ارزیابی، تیم پشتیبانی سایت برای رفع اشکال احتمالی دانش آموزان، آماده است.

نکاتی که اولیا باید به آن توجه کنند
اولیا دانش آموزان دبستان های علامه طباطبایی باید شرایط مناسب برای حضور آن ها در ارزیابی را فراهم کنند. لازم است که والدین بدانند، سوالات ارزیابی توسط کارشناسان آموزشی خارج از مجتمع طراحی و تحلیل نتایج ارزشیابی نیز توسط این کارشناسان انجام می شود. 
همچنین حضور دانش آموزان در این ارزیابی ضروری است و به برنامه ریزان آموزشی کمک می کند تا به شناخت بهتری از نقاط قوت و ضعف در مراکز آموزشی برسند و بتوانند برنامه ریزی بهتری برای آموزش دبستانی ها، داشته باشند. در این ارزیابی هدف کسب نمره بالاتر نیست، بلکه چگونه پاسخ دادن دانش آموزان، مورد توجه کارشناسان است.
(اطلاع رسانی کامل تر از طریق مدارس اعلام خواهد شد.)

اخبار پیشنهادی