آشنایی تجریشی ها با مخترعین، دانشمندان و ریاضیدانان

دانش آموزان پایه پنجم و ششم دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تجریش، در کلاس درس «ریاضی» و «علوم» با مخترعین، دانشمندان و ریاضیدانان آشنا می شوند.

در این برنامه، دبیر درس ریاضی و علوم واحد تجریش در ابتدای هر کلاس، یک دانشمند، مخترع یا ریاضیدان را بر اساس موضوع درس همان روز، به دانش آموزان معرفی می کند و از آن ها می خواهد درباره آن شخص تحقیق کنند. هدف از اجرای این برنامه در واحد تجریش، ایجاد انگیزه و مسئولیت پذیری در دانش آموزان است.

آموزش درس علوم با مشارکت دانش آموزان

دانش آموزان در مباحث مختلف درس علوم پوستر تهیه می کنند، درباره مطالب درسی تحقیق می کنند و برای هر درس از قبل آماده می شوند تا بتوانند مانند یک معلم، به هم کلاسی هایشان درس را آموزش بدهند.

«پریوش جباری» دبیر علوم و ریاضی پایه پنج و ششم دبستان واحد تجریش، درباره فعالیت کلاسی دانش آموزان می گوید: «دانش آموزان فعالیت های متنوعی در کلاس درس انجام می دهند. آن ها پاورپوینت یا تصاویر مرتبط با هر درس را از قبل آماده کرده و برای من ارسال می کنند. سپس این مطالب را در کلاس با دانش آموزان دیگر به اشتراک می گذاریم.»

آموزش درس ریاضی با دست ورزی

دانش آموزان واحد تجریش برای یادگیری درس ریاضی، از اشکال هندسی استفاده می کنند. جباری درباره یادگیری درس ریاضی ادامه می دهد: «بازی های مرتبط با درس، به یادگیری بیشتر دانش آموزان کمک می کند. برای مثال، یادگیری مفهوم مساحت در واحد تجریش، به طور کامل از طریق دست ورزی آموزش داده می شود.»

دبیر ریاضی و علوم واحد تجریش، درباره مشارکت دانش آموزان در برنامه های کلاسی می گوید: «دانش آموزان برای شرکت در این برنامه ها اشتیاق دارند. زمانی که موضوع پژوهش دانش آموزان را در کانال اطلاع رسانی مدرسه قرار می دهیم، می بینیم که دانش آموزان علاقمند به مشارکت در کلاس هستند. دانش آموزان همچنین از فعالیت های پژوهشی درس ریاضی و علوم فیلم تهیه می کنند و برای دبیرشان ارسال می کنند.»

«جباری» درباره شرایط آموزش آنلاین، ادامه می دهد: «برای یادگیری بهتر درس ها، محتواهای آفلاین به موقع در سامانه آموزشی قرار داده می شود و همه برنامه ها بر اساس برنامه ریزی منظم، پیش می رود. گفت و گو با دانش آموزان، مشارکت در انجام پژوهش ها، شرکت در آزمون های کلاسی و بازی های گروهی نشان می دهد که دانش آموزان با انگیزه، برای یادگیری تلاش می کنند.»

اخبار پیشنهادی