۵ علامه ای به مرحله دوم المپیاد دانش آموزی رسیدند

پنج دانش آموز دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی – واحدهای شریعتی و پاسداران به مرحله دوم آزمون المپیاد علمی دانش آموزان کشور راه پیدا کردند. علامه ای ها ۳ تا ۵ بهمن ماه در رشته های کامپیوتر، ریاضی و شیمی در این آزمون شرکت کردند.

در المپیاد شیمی، «محمدمهدی نجفی» و «آریا نصوحی» از دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران و «امیرعلی معدن پور» از واحد دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی با کسب نتایج برتر به مرحله دوم المپیاد رسیدند.

در المپیاد کامپیوتر هم «علی محبی» از واحد پاسداران در مرحله اول این آزمون پذیرفته شد. همچنین «محمد حسین هاشمی» از واحد پاسداران در دو رشته ریاضی و کامپیوتر موفق به کسب سهمیه مرحله دوم این آزمون شد.

در سال تحصیلی گذشته هم هفت دانش آموز از واحد پاسداران موفق شدند به مرحله دوم المپیاد علمی دانش آموزی کشور راه پیدا کنند. این دانش آموزان در رشته های کامپیوتر، شیمی و فیزیک به مرحله دوم راه یافتند.

مرحله دوم آزمون المپیاد علمی دانش آموزان کشور اردیبهشت ماه سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

المپیادی های علامه ای چطور آماده آزمون ها شدند؟

کلاسهای المپیاد دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی  واحدهای پاسداران و شریعتی از پایگاه تابستانی آغاز شد. با شروع سال تحصیلی کلاس های المپیادی ها روزهای پنج شنبه و به میزبانی واحد پاسداران برگزار شد. دانش آموزان المپیادی در این مدت مطالب درسی فیزیک، ریاضی و شیمی را در سطحی بالاتر از کتاب های درسی یاد گرفتند. برگزاری آزمون های شبیه ساز المپیاد برنامه دیگر علامه ای ها برای آمادگی جهت شرکت در آزمون های المپیاد بود. در این آزمون های شبیه ساز، دانش آموزان نمونه سوالات آزمون های سال های گذشته را حل کرده و سپس به تحلیل آزمون و رفع اشکال پرداختند. کلاس های آمادگی دانش آموزان برای شرکت در مرحله دوم المپیاد بعد از تعطیلات نوروز از سر گرفته می شود.

اخبار پیشنهادی