کنکوری های پاسدارانی در پانسیون مطالعاتی چطور درس می خوانند؟

دانش آموزان پایه دوازدهم دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران از ۳ خردادماه در پانسیون مطالعاتی مدرسه شرکت می کنند. این پانسیون به صورت اختیاری و با هدف آمادگی پاسدارانی ها برای امتحانات نهایی برگزار می شود. «محمد جهانشاد» مشاور پایه دوازدهم واحد پاسداران درباره جزییات این برنامه آموزشی می گوید: «پانسیون مطالعاتی دانش آموزان از ۳ خردادماه آغاز شد و حداقل تا پایان امتحانات نهایی ادامه خواهد داشت. ساعت پانسیون از ۸ صبح تا ۷ عصر است و دانش آموزان در ۶ بازه ۹۰ دقیقه ای در آن به مطالعه درس ها می پردازند.»

دو هدف اصلی پانسیون

پانسیون با دو رویکرد پوشش امتحانات نهایی و حل تست دانش آموزان که از ۱۷ خرداد آغاز می شود تشکیل شده است. به گفته مشاور پایه دوازدهم واحد پاسداران در پانسیون مشکلات درسی رفع می شود: «از ابتدا تا پایان پانسیون، مشاور پایه، نیروهای رفع اشکال و دبیران مختلف در کنار دانش آموزان هستند تا به سوالاتشان پاسخ دهند. پانسیون با هدف امتحانات نهایی است اما رفع اشکال و برنامه حل تست و آزمون های آزمایشی که در آن انجام می شود برای موفقیت دانش آموزان در کنکور طراحی شده است.»

آزمون در کنار درس

پاسدارانی ها بعد از پایان پانسیون در آزمون آزمایشی آنلاین شرکت می کنند. این آزمون ها حداقل ۴ مرتبه در هفته برگزار می شود. جهانشاد درباره آزمون ها می گوید: «آزمون های ما سه دسته هستند.کنکورهای شبیه ساز عمومی، آزمون های شبیه ساز امتحان نهایی و آزمون های دروس عمومی به صورت موضوعی. آزمون های شبیه ساز امتحان نهایی از دروس مختلف با سوالاتی در سطح امتحان نهایی هستند. دانش آموزان همچنین ۴۵ روز گذشته در ۱۲ آزمون شبیه ساز عمومی شرکت کرده اند. این آزمون ها برای جمع بندی دروس عمومی و از سوالات سال های گذشته کنکورهای سراسری و نیز سوالات تالیفی دبیران دبیرستان برگزار می شود.»

اخبار پیشنهادی