مسئول فرهنگی واحد میرداماد از برنامه های سال جدید می گوید

کشف استعداد در ۹۰ رشته

«امسال همه دانش آموزان واحد میرداماد، در برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی مدرسه فعال خواهند بود.» این را «حسین اسماعیلی» مسئول فرهنگی مدرسه، رویکرد اصلی بخش فرهنگی واحد میرداماد در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعلام می کند.

اسماعیلی جزییات برنامه ها را اینطور شرح می دهد: «رویکرد اصلی مان در برنامه های فرهنگی سال تحصیلی جدید، درگیر کردن همه دانش آموزان در امور پرورشی است. از ابتدای سال یک فرم به بچه ها داده ایم که در آن بیش از ۹۰ رشته فرهنگی، هنری، ورزشی، مذهبی و نرم افزاری مشخص شده است. دانش آموزن می بایست در فرم ها، رشته ای که در آن علاقه یا توانایی دارند را مشخص کنند. بعد از مشخص شدن رشته ها، گروه بندی انجام می شود و رشته های همه دانش آموزان مدرسه تا پایان سال مشخص خواهد شد.»

شروع پرورش از تابستان

فعالیت های فرهنگی واحد میرداماد، با شروع پایگاه تابستانی به طور جدی شروع شد. میردامادی ها در تابستان، هم اردو رفتند، هم در مدرسه مراسم برگزار کردند و هم مسابقه دادند و بازی کردند. «در شش هفته پایگاه تابستانی مجموعا ۱۳ اردوی یکروزه برگزار کردیم. فوتبال، استخر، پارک ارم و برج میلاد از جمله این اردوها بود. برگزاری جشن عید غدیر و همچنین برپایی موکب پذیرایی ایام محرم به مدت ۱۵ روز در ورودی مدرسه، از دیگر برنامه فرهنگی ما در تابستان بود. در همه زنگ های تفریح هم برنامه هایی مثل دارت، فوتبال دستی و مسابقه دو در نظر گرفته بودیم.»

برگزاری ۳ اردو در پاییز

اردوهای میردامادی ها با شروع سال تحصیلی هم ادامه خواهد داشت. به گفته مسئول فرهنگی واحد میرداماد، دانش آموزان امسال به یک اردوی بیرون استان و ۴ اردوی درون استان می روند: «امسال در واحد میرداماد سه اردوی بیرون استان در سه ماه پاییز، برای سه پایه تحصیلی برگزار خواهد شد. همچنین دانش آموزان واحد میرداماد در هر پایه در چهار اردوی درون شهری یک روزه هم شرکت می کنند. مقصد اردوهای یکروزه براساس اهداف تفریحی و آموزشی مدرسه انتخاب خواهد شد.»

کلاس های کانون هم که دوشنبه ها برگزار می شود، از دیگر برنامه های فرهنگی میردامادی ها است. تئاتر، گل شناسی، خطاطی، گرافیک و عکاسی از جمله رشته های کانون مدرسه است. این رشته ها براساس علاقه و استعداد دانش آموزان انتخاب شده است.

دو هدف اصلی برنامه ها

اسماعیلی می گوید مجموع برنامه های فرهنگی مدرسه، دو هدف اساسی دارد:«مهمترین هدف ما از همه برنامه های فرهنگی و هنری، کشف استعداد دانش آموزان و تقویت اعتماد به نفس آن ها است. قصد داریم ابتدا، مسیر تقویت استعداد را به دانش آموزان نشان دهیم، سپس بستری فراهم کنیم که میردامادی ها با اعتماد به نفس کامل، استعدادهایشان را شکوفا کنند.»

اخبار پیشنهادی