کسب ۲۴۰ مدال رنگی در ۸ سال

نگاهی به افتخارات کشوری و جهانی علامه ای ها در رشته های پژوهشی

دانش آموزان مدارس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی از زمستان سال ۱۳۹۳ تا پاییز سال ۱۴۰۱ مجموعا بیش از ۲۴۰ مدال و رتبه برتر پژوهشی کسب کرده اند. این موفقیت ها در مسابقات جهانی و بین المللی رشته های پژوهشی رباتیک، نانو، هوافضا، نجوم، انیمیشن سازی، برنامه نویسی و سازه ماکارونی به دست آمده است.

کسب مدال از سراسر جهان

علامه ای ها در این سال ها در مسابقات رباتیک جهانی اتحادیه اروپا، ژاپن، آلمان، هلند، روسیه، کره جنوبی و تایوان حضور داشته و مدال های متنوعی گرفته اند.

فرانسه، انگلیس، لهستان، کرواسی، مالزی، رومانی، هندوستان و روسیه هم از جمله کشورهایی است که علامه ای ها در رشته «نانو» در آن ها انواع مدال طلا، نقره، برنز و رتبه های برتر دیگر کسب کرده اند.

کشف سیارک و نامگذاری آن ها به نام دانش آموزان مدارس علامه طباطبایی، حضور در مسابقات مختلف دانشگاه های برتر کشور در رباتیک و هوافضا و قهرمانی مداوم در جشنواره های دانش آموزی کشوری، استانی و منطقه ای از دیگر موفقیت های علامه ای ها در رشته های پژوهشی است.

علامه ای ها آماده شرکت در مسابقات جهانی و کشوری

کلاس های پژوهشی دانش آموزان مجتمع علامه طباطبایی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بعد از دوسال، با شروع سال تحصیلی به صورت حضوری آغاز شده است. علامه ای ها امسال در کلاس های ۷ رشته پژوهشی نانو، رباتیک، نجوم، هوا و فضا، انیمیشن، پزشکی و STEM شرکت می کنند. کلاس های پژوهشی دیگر واحدها هم بسته به انتخاب دانش آموزان و شرایط هر واحد برگزار خواهد شد.

به گفته «محمد مالکی» مسئول پژوهش مجتمع علامه طباطبایی، آموزش حضوری از ایتدای پاییز ۱۴۰۱ برنامه های پژوهشی مجتمع را جدی تر کرده است: «در دو سالی که آموزش آنلاین بود، در کلاس های پژوهشی روی مسائلی همچون علوم مهندسی و نرم افزارهای شبیه ساز کار کردیم. در این مدت با برنامه ریزی هایی که داشتیم به صورت آنلاین در مسابقات مختلف کشوری و جهانی هم شرکت کردیم و مدال های بسیاری گرفتیم. از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که آموزش رسما حضوری شده، فعالیت های پژوهشی علامه ای ها مثل قبل حضوری شده و تیم های مجتمع برای شرکت در مسابقات مختلف آماده هستند.»

رشته ها چطور انتخاب می شود؟

روند انتخاب رشته پژوهشی از سال هفتم آغاز می شود. دانش آموزان در پایگاه تابستانی سال هفتم، یک رشته پژوهشی را انتخاب و سه سال در آن آموزش می بینند. علامه ای ها در هر رشته اصول پژوهشی را یاد می گیرند، سپس با انتخاب طرح و پروژه های مختلف، فعالیت عملی شان را شروع می کند. در پایان هر سال تحصیلی هم، آموخته های خود را به شکلی عملی در قالب پروژه تحویل می دهند.

لینک کوتاه : https://link.kvno.ir/IS_3H4vJO

اخبار پیشنهادی