کتابخانه واحد گلستان تجهیز شد

هم زمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، دبیرستان دوره اول علامه‌طباطبایی – واحد گلستان اقدام به خرید ۶۰۰ جلد کتاب جدید برای تکمیل کتابخانه مدرسه کرد.

دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان با  هدف تشویق دانش آموزان به مطالعه و افزایش آگاهی آن‌ها، هم زمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۶۰۰ جلد کتاب خریداری کرد. این تعداد کتاب با ۲۰۰ عنوان  متفاوت خریداری شد و به مجموعه ۲ هزار جلدی کتابخانه واحد گلستان اضافه شد. در حال حاضر این کتابخانه ۲۶۰۰ جلد کتاب با۱۵۰۰ عنوان در اختیار دانش‌آموزان قرار داده‌است.

حجت حضرتی، مدیر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان، در این رابطه به خبرنگار «سایت علامه» گفت: این کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف کتاب‌های مرجع، فرهنگ، دفاع مقدس، مشاهیر، رباتیک، نجوم، مذهبی و ادبیات داستانی طبقه بندی می‌شوند. علاوه بر این تعداد عمده‌ای از این کتاب‌ها در حوزه کتاب های المپیادی و علمی قرار می‌گیرد. وی از مکانیزه شدن کتابخانه در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با واحد فنی و مهندسی مجتمع کتابخانه مکانیزه می شود؛ به جای کارت و شماره زدن دستی روی کتاب ها، rfid  (سامانه بازشناسی با امواج رادیویی) نصب می شود.

حضرتی ادامه داد: یکی از مسائل پیش‌روی دانش آموزان وقت کم است. دانش‌آموز تنها ۱۵ دقیقه زنگ تفریح برای گرفتن و تحویل دادن کتاب و انجام کارهای دیگر زمان در اختیار دارد. ما برای کتابخانه نرم افزاری تهیه کردیم که دانش آموزان از طریق این نرم افزار تحت وب می توانند از خانه کتاب رزرو کنند. هدف از راه‌اندازی این نرم افزار این است که  دانش‌آموز با صرف کمترین زمان کتاب را انتخاب کند و تحویل بگیرد.

اخبار پیشنهادی