چگونه تست بزنیم تا قبول شویم؟

دانش‌آموزان کنکوری همیشه دغدغه چگونه تست زدن دارند. این مطلب را بخوانید.

دانش‌آموزان کنکوری همیشه دغدغه چگونه تست زدن دارند. سوالاتی از قبیل آیا مطالعه بیشتر موثر است و باید به همه سوالات پاسخ داد؟ برای اکثر دانش آموزان پیش می آید. با سید هادی یگانه، مشاور پایه چهارم دبیرستان دوره دوم علاوه طباطبایی- واحد پاسداران درباره مسائل مربوط به تست زدن گفت و گوی کوتاهی کرده ایم: 

-* آيا رفتن به كلاس‌هاي نكته و تست را پيشنهاد مي‌كنيد؟ 

– اين گونه كلاس‌ها براي آن دسته از دانش‌آموزاني مفيد است كه قبلاً دروس را فرا گرفته‌اند ولي در تست زدن تسلط كافي ندارند و بدين وسيله مي‌خواهند مهارت لازم را به دست آورند. تدريس در اين كلاس‌ها مفهومي و كامل نيست و نبايد آن را جايگزين كلاس درس كنيد. حداكثر در يك يا دو درس كه ضعيف هستيد ثبت‌نام كنيد و بيش‌تر وقتتان را صرف درس خواندن در منزل كنيد.

* چرا در منزل مي‌توانم تست هر درس را به صورت مجزا بزنم ولي سر آزمون نمي‌توانم كل تست‌ها را با هم بزنم؟

– به اين دليل كه در منزل براي هر درس تمركز مي‌كنيد و از يك درس به درس ديگر نمي‌رويد با تمرين بيش‌تر خودتان را عادت دهيد كه تمركز پيدا كنيد. سعي كنيد روز قبل از آزمون يك‌بار به طور كامل درس آزمون‌ها را شامل تمام دروس است با توجه به زمان و همانند روز آزمون حل كنيد و درصد خود را محاسبه كنيد.

* هنگام تست زدن خيلي شك مي‌كنم. راه حل چيست؟

– شما مطالب را خوانده‌ايد ولي هنوز به آن تسلط كامل پيدا نكرده‌ايد. ابتدا بايد درس‌ها را دقيق بخوانيد و سپس تمرين حل كنيد و در نهايت به تست زدن بپردازيد.

۴.شروع تست‌زني چگونه است؟

– از تست‌هاي ساده شروع كنيد. شروع با تست‌هاي پيچيده و مشكل باعث ايجاد نگراني و تزلزل روحي مي‌شود در حالي كه پاسخ به سؤال‌هاي ساده، حس نشاط و اميدواري به خود را بيش‌تر مي‌كنيد و در نتيجه اين امر باعث تقويت اعتماد به نفس مي‌شود.

۵. سؤالات ساده و دشوار كه در كارنامه‌ي مشاوره درج شده است چه مفهومي دارد؟

– پس از برگزاري هر آزمون آناليز آماري روي تك تك سؤا‌ل‌ها انجام مي‌گيرد. سؤال‌هايي كه بيش‌تر از حد معيني از داوطلبان به آن پاسخ صحيح داده‌اند سؤال ساده و سؤال‌هايي را كه كم‌تر از حد معيني از داوطلبان به آن پاسخ داده باشند را سؤال دشوار تلقي مي‌شود.

اخبار پیشنهادی