چند نکته مهم کنکوری

توصیه های ویژه کنکوری از «محمد جهانشاد» مشاور دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران.

مدارک شناسایی

اگر شناسنامه عکس دار یا کارت ملی هوشمند ندارید نگران نباشید؛ تنها یک کارت معتبر که روی آن تصویر و گواهی شناساییتان باشد کافی است.

هر رشته یک کارت

برای هر کدام از رشته هایی که متقاضی شرکت در آن هستید، کارت جلسه مجزا صادر شده است؛ بنابراین کارت مربوط به هر جلسه را در همان جلسه به همراه داشته باشید.

روز قبل کنکور

استراحت کنید و کار عجیبی انجام ندهید. توصیه من به شما این است که به هیچ وجه از غذای بیرون استفاده نکنید؛ سعی کنید یک فعالیت بدنی نسبتا آرام داشته باشید که شب راحت تر بخوابید. برای جلوگیری از هر دردسر احتمالی می توانید همراه خانواده یک دور مسیر رفت و آمد از خانه تا محل جلسه کنکور را بررسی کنید.

وسایل روز کنکور

همه این وسایل ممکن است به کارتان نیاید اما لازم است که در موقعیت های این چنینی جانب احتیاط را بسنجیم؛ وسایلی که در روز کنکور باید همراهتان باشد عبارتند از: کارت ورود به جلسه، کارت شناسایی، موبایل به هیچ وجه،  مداد و پاک کن به همراه تراش و ۲ مداد اضافی، خودکار (امضا کردن فرم)، بطری آب و مواد قندی، ماسک + ماسک اضافه، دستمال کاغذی یا پارچه ای کوچک.

اهمیت تغذیه

به تغذیه تان در این هفته به ویژه در روز کنکور توجه کنید.  در صبحانه روز کنکور مواد غذایی با حجم بالا که به خوردنشان عادت ندارید و همینطور از مصرف زیاد نوشیدنی بپرهیزید. در روز کنکور هم سعی کنید از مغز بادام، مغز پسته، کشمش یا مویز برای بالا نگه داشتن قند خونتان استفاده کنید؛ توصیه ما این است که در آن روز از کاکائو یا شکلات به دلیل تغییر ناگهانی قندخون استفاده نکنید.

اخبار پیشنهادی