چالش های یلدایی تهرانپارسی ها

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس در هفته آخر آذر ماه، برنامه های جشن یلدایشان را شروع می کنند. جشن یلدای تهرانپارسی ها روز سه شنبه ۲۹ آذرماه در سامانه الو کام به صورت غیر مجازی برگزار می شود. برنامه های یلدایی امسال تهرانپارسی ها در بخش های متنوعی مثل عکاسی، حافظ خوانی، ضرب المثل های فارسی، آشپزی و موسیقی برگزار می شود. دانش آموزان می توانند آثارشان را در کلاس نمایش دهند.

عکاسی با دو موضوع
چالش عکاسی تهرانپارسی ها در دو موضوع اجرا می شود: بخش اول، عکاسی دانش آموزان از فصل پاییز و زیبایی های آستانه شب یلدا، و بخش دوم، عکس از کاردستی ها و تزئین های یلدایی که آنها ساختند.

حافظ خوانی
دانش آموزان واحد تهرانپارس، در چالش حافظ خوانی می توانند ویدئو کوتاه حداکثر سه دقیقه ای، از خواندن شعر حافظ را به صورت افقی با حجم حداقل ۵۰ مگابایت برای مسئول فرهنگی مدرسه ارسال کنند.

پانتومیم و حدس ضرب المثل
تهرانپارسی ها همچنین می توانند ضرب المثل های فارسی را به صورت پانتومیم اجرا کنند و همکلاسی هایشان آن ضرب المثل را حدس بزنند.

آشپزی
شیرینی پذی، دسر، ژله و … از جمله پیش غذاهایی است که تهرانپارسی ها می توانند برای چالش آشپزی برنامه یلدا، درست می کنند.

نواختن موسیقی مناسب شب یلدا
نوازندگی قطعه ای از موسیقی مناسب شب یلدا و ارسال ویدئو آن به مسئول فرهنگی مدرسه از دیگر فعالیت های تهرانپارسی ها می باشد.

اخبار پیشنهادی