پاسدارانی ها روز دانش آموز را گرامی داشتند

مراسم روز دانش اموز دبیرستان دور دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران برگزار شد. این مراسم که با برنامه های متنوعی همزمان با نماز ظهر آغاز شد و تا ساعتی بعد ادامه یافت. تقدیر از دانش آموزان برتر در زمینه های ورزشی و آموزشی و فرهنگی، پخش مستند و سخنرانی محمد طاهری، مدیر واحد پاسداران از جمله برنامه های این مراسم بود.

 نماز و تواشیح

دانش آموزان به همراه مدیر مدرسه، معاونان انضباطی و مسئولان پایه ها بعد از اقامه نماز در کنار هم، گوش به نوای زیبای گروه تواشیح مدرسه دادند. گروه چهارنفره ای که پیش از این و در ابتدای سال تحصیلی، در روز انتخابات انجمن اولیا و مربیان این واحد هماهنگی خود را نشان داده بود، یک بار دیگر توانایی خود در قرائت آهنگین قرآن را اثبات کرد.

مستندی که تشویق شد

بخش هیجان انگیز مراسم روز دانش آموز واحد پاسداران پخش مستندی بود که توسط ۵ نفر از دانش آموزان این مدرسه ساخته شده بود. این مستند نگاهی متفاوت به زحماتی داشت که نیروهای خدماتی این دبیرستان در طی سال تحصیلی متحمل می شوند.سازندگان این اثر سعی کرده بودند از زوایایی دیگر تلاش های این افراد را به دانش آموزان نشان دهند. مدیر و معاونان دبیرستان دوره دوم پاسداران در این مستند هر کدام به بیان دیدگاه های خود درباره نوع برخورد و همکاری با نیروهای خدمات مدرسه پرداخته و به نوعی از زحمات آنها تقدیر کرده بودند. بخش آخر مستند حرفهای سه نفر از نیروهای خدمات بود که درباره کار و زندگی خود حرف می زدند. پایان این مستند با تشویق دانش آموزان و مدیر مدرسه همراه بود به نحوی که طاهری از معاونت فرهنگی مدرسه خواست که جوایز مستندسازان به طور ویژه اهدا شود.

تقدیر از دانش آموزان برتر

امروز معاونت فرهنگی واحد پاسداران با دست پر با مراسم روز دانش آموز آمده بود. از گروه های مختلف دانش آموزی که در تابستان و آغاز مهرماه موفقیت کسب کرده بودند با اهدا جوایزی تقدیر شد. در این مراسم ابتدا مستند سازان دانش آموز که مستند پخش شده را ساخته بودند مورد تقدیر قرار گرفتند. بعد از آنها نوبت به گروه چهار نفره تواشیح مدرسه رسید که در چند ماه گذشته و در برنامه های مختلف اجراهای موفقی داشتند. اعضای تیمهای برتر فوتبال و تنیس روی میز هم به خاطر مقام های درون مدرسه ای جایزه گرفتند. آخرین افراد از تقدیر شده ها چهار نفر از دانش آموزان بودند که به انتخاب معاونان انضباطی مدرسه به عنوان دانش آموزان اخلاق برگزیده شده بودند.

مدیر واحد پاسداران: ارزش دانش آموز بودن را بدانید

حرفهای محمدطاهری مدیر دبیرستان دور دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران پایان بخش این مراسم بود. جنس حرفهای آقای مدیر، ساده و بی تکلف و تامل برانگیز بود. طاهری ابتدا درباره اهمیت دانش آموز بودن گفت:« کلمه علم بارها در قرآن به کار رفته است. همچنین اشارات مختلف و عمیقی به دانش در دین ما وجود دارد. اینها همه نشان می دهد که ارزش جایگاهی که در آن قرار دارید را بدانید.»

طاهری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت:« وقتی قرآن به قلم و آنچه از آن می تراود، قسم می خورد باید بزرگترین درس برای ما باشد که در چه جایگاه رفیعی قرار داریم و چطور باید قدر خودمان را بدانیم.» طاهری در ادامه با یادآوری حوادث رخ داده در ۱۳ ابان در تاریخ گفت:« دانش آموزانی که در ۱۳ آبان به شهادت رسیدند شعور و شجاعت را توامان داشتند. پس آنچه که نام این شهدا را در تاریخ ثبت کرده شجاعت آنها در زدن حرف حق است.» مدیر دبیرستان دور دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران در انتها با قرائت آیه ای از قرآن درباره صفات افرادی که در معرض فریب شیطان قرار می گیرند گفت:« قرآن که ملاک عمل همه ما است می گوید فردی در معرض فریب است که دروغ بگوید. پس همه حواسمان باشد که چقدر راحت با دروغ می شود شیطانی شد.» پایان بخش این برنامه خواندن دو حکایت از گلستان سعدی توسط محمد طاهری مدیر واحد پاسداران برای دانش آموزان بود که با استقبال ویژه آنها همراه شد.

دانش آموزان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران روز دانش آموز را با دریافت عکس های دسته جمعی خود و پذیرایی به پایان بردند.

اخبار پیشنهادی