پاسدارانی ها در «مدرسه آنلاین» درس می خوانند

دانش آموزان پایه یازدهم دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی واحد پاسداران با آغاز تعطیلی مدارس در «مدرسه آنلاین» درس می خوانند. مدرسه آنلاین عنوان طرحی است که از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین با شعار «مدرسه ۵ زنگ دارد من هم ۵ زنگ در خانه درس می خوانم» برای پاسدارانی های پایه یازدهم برگزار شد. از ۱۶ فروردین ماه هم فاز دوم این طرح آغاز شده است.

«سیدمحسن سیدعلیخانی» مشاور پایه یازدهم واحد پاسداران درباره این طرح می گوید: «از ابتدای تعطیلی مدارس تا ۲۰ اسفندماه هر روز یک یا چند ویدیوی آموزشی به صورت آفلاین در کانال اطلاع رسانی مدرسه بارگذاری شد. از ۲۰ اسفند برنامه ای با عنوان «جمع بندی دوره طلایی» را آغاز کردیم. این برنامه شامل تدریس آنلاین مبحث به مبحث دروس، ارائه مجموعه تست منطبق با مباحث و برگزاری آزمون های آنلاین بود.»

سیدعلیخانی درباره اهداف طرح می گوید: «هدف از دوره جمع بندی این بود که مباحث انتهای ترم اول و مطالب ابتدای ترم دوم (تا جایی که قبل از عید در کلاس های حضوری یا مجاری تدریس شده بود) برای دانش آموزان جمع بندی، مرور و رفع اشکال شود. با اینکه شرکت در این طرح اختیاری بود ولی بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان در آن شرکت داشتند.»

طرح «مدرسه آنلاین» پاسدارانی ها از ۱۶ اسفند در سه بخش انجام می شود. «هر روز سه درس را به صورت آنلاین یا آفلاین برای دانش آموزان برگزار می کنیم. بر مبنای این کلاس ها تکالیفی به دانش آموزان داده می شود و آن ها تا ۴۸ ساعت بعد زمان دارند تکالیفشان را از طریق سامانه آموزشی برای دبیران بفرستند. از درس های هر روز آزمونی هم ساعت ۹ تا ۱۰ شب برگزار می کنیم. در این آزمون از هر درس ۵ سوال مطرح می شود.» به گفته مشاور پایه یازدهم واحد پاسداران مشارکت دانش آموزان در فاز جدید طرح «مدرسه آنلاین» به حدود ۹۵ درصد رسیده است.

اخبار پیشنهادی