پاسدارانی ها برنامه مطالعاتی گرفتند

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران برنامه مطالعاتی گرفتند. این برنامه  یکشنبه ۱ دی ماه به دانش آموزان پایه چهارم تا ششم تحویل داده شد. زمان اجرای مرحله اول این برنامه تا ۱۳ دی ماه است. در این برنامه چهار زمان مطالعه  برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است. دانش آموزان هر روز در خانه باید به مطالعه مباحث درسی بپردازند. درس ها به بخش های کوچکی تقسیم شده و برای مطالعه هر بخش، متناسب با محتوا، زمان خاصی مشخص شده است.

بخش اول این برنامه مربوط به مرور مطالب تدریس شده در سه ماه نخست سال تحصیلی است. پاسدارانی ها در این برنامه مطالب را مرور کرده و اشکالاتشان را برطرف کرده و برای آمادگی بیشتر، تمرین حل می کنند. دانش آموزان در بخش دوم این برنامه، با کمک والدینشان در خانه با فعالیت هایی مثل آشپزی، برج هیجان و فروشگاه بازی، مهارت های زندگی را تمرین می کنند.

به گفته «مهدی احدی» معاون دبستان واحد پاسداران هدف از این طرح مرور مطالب است: «یکی از علت های عمده فراموشی مطالب درسی در دانش آموزان، عدم تکرار، تمرین و مرور کافی است. برنامه مطالعاتی با هدف مرور مطالب گذشته، تکرار و تمرین بیشتر جهت انتقال مطالب به حافظه بلند مدت و روشن شدن ابهامات احتمالی قبلی برای دانش آموزان طراحی شده است.» 

احدی می گوید این طرح اهداف غیر درسی هم دارد: «دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران با انجام این فعالیت ها حس اعتماد به نفس، همکاری، دقت در ترتیب رویدادها، مشاهده عینی آموخته ها و لذت و تجربه برای تثبیت یادگیری در مغزشان را تقویت می کنند.»

مرحله دوم برنامه مطالعاتی پاسدارانی ها فروردین ماه به آن ها تحویل داده می شود.

اخبار پیشنهادی