پاسدارانی های کوچک از کاخ سعدآباد بازدید کردند

پیش دبستان و دبستان پسرانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران در تاریخ ۹ دی ماه ۹۶ از مجموعه فرهنگی، تاریخی سعد آباد بازدید کردند.

در اين اردو دانش آموزان از سه موزه بازدید کردند. موزه اتومبيل هاي سلطنتي ايران، در این موزه تعدادی از تولیدات شرکت های خودرو سازی معروف جهان نگهداری می شود. موزه اتومبیلهای سلطنتی سعدآباد  تنها موزه در ایران است که تمامی اتومبیل های موجود در آن سلطنتی و مربوط به دوران پهلوی می باشد.

 موزه سلاح هاي دربار كه در شمالي ترين نقطه مجموعه فرهنگي و تاريخي سعد آباد قرار دارد، دارای بیش از صد و ده قبضه سلاح گرم از نوع شکاری، جنگی ، کمری و ملزومات آن ها است و تعلق به پهلوی دوم و درباریان داشته است.که دانش آموزان با تعدادی از آن ها آشنا شدند.

 كاخ ملت کاخ موزه ملت یا کاخ سفید، با۵۰۰۰ مترمربع بزرگترین کاخ مجموعه سعدآباد به شمار می آید، که به علت بهره گیری از رنگ سفید در نمای آن به این نام شهرت یافته است.

سعد آباد در پهنه پرطراوت کوهپایه های توچال و دره سرسبز دربند، قرار دارد و شامل هجده کاخ و هشت درب است. همچنین سعد آباد موزه های آلبوم های سلطنتی و اسناد در ساختمان گارد، موزه آشپزخانه سلطنتی در ساختمان آشپزخانه موزه ملت، موزه برادران امیدوار و موزه آب، را نیز در بر می گیرد.

اخبار پیشنهادی